Jump to content

kompressor


kruttlappen2

Recommended Posts

Da et slikt produkt vil medføre at folk fullstendig slutter å fylle hos f.eks brannstasjonen, dykkerklubb etc (som typisk ikke koster mer enn 40-70.-) vil også femårskontrollen på dykkerflasker opphøre hos de som har egen kompressor.

Ikke å anbefale.

 

Selvsagt vil alle si "jo jeg vil selvsagt være ansvarlig og sjekke min flaske hvert 5-år"

Trukke det gitt...

 

Jeg kan fylle flaska mi minst 40-50 ganger hos brannvesenet for den summen...og har på fem år fylt den kanskje 4 ganger....mulig 5

Link to comment
Share on other sites

Du kødder? Mener du at alle som har muligheten til å fylle selv gjør det uten tanke på sikkerhet? Alle er kjeltringer inntil det motsatte er bevist... Jeg har respekt for dine kunnskaper om luftvåpen, men dine meninger generelt om folk basert på det utsagnet imponerer ikke.

 

Til ts: drev litt med planer om en booster en gang til dykkeformål. Når man blander og styrer på selv vil man gjerne ha mest mulig ut av gassen. Med de rette forhåndreglene tror jeg dette kan funke fint. Går sakte, da det er lite volum pr slag som gjør det mulig å få opp så mye trykk, varmt kan det sikkert og bli, men bruk hodet så bør det funke.

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg mener ikke at alle vil gjøre det, men noen vil...

Dersom du unner noen å sprenge av seg fingre eller andre ting så gjerne for meg...

Så før du setter i gang hylekoret, som ikke imponerer stort det heller så er det en fordel om du tenker igjennom hva du skriver. Svært lite imponerende og viser liten selvinnsikt.

 

Sikkerheten går foran alt annet, også økonomi.

For klubber som driver med luft kan det være en fordel med en slik kompressor, men til hjemmebruk tror jeg det blir overkill uansett pga pris.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det ville vært noe problem med sikkerheten,men du kan aldri stoppe idioter.

Om voksne mennesker velger å gå på akkord med sikkerheten så får det være opp til hver enkelt,men for min del ville det aldri vært noe problem.

Jeg har en 300 bars flaske som jeg kjøpte og som jeg selv kunne velge sertifiseringen på,og jeg valgte den beste .

Synes denne var grei jeg og hadde ikke hatt noe i mot å ha en sånn hjemme,men foreløpig har pengene andre veier og gå :D .

Forøvrig så er jeg på andre fyllingen (snart tom)på denne flasken siden sommeren og må snart fylle igjen.

Det koster 50+21 i bompenger pr. fylling :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en 300bar flaske, topper den når trykket er på 180-190 bar så den blir jo egentlig aldri tom. Den må nå på kontroll da jeg har hatt den i snart seks år og kan egentlig ikke fylles før den har vært på kontroll. Nå skyter jeg svært lite med luftvåpen og har egentlig vurdert å selge flasken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...