Jump to content

Ladeproblemer


anaren

Recommended Posts

Hei! Har en Marocchi SI 12 halvauto hagle. Sist jeg skullr skyte på leirduer oppdaget jeg at magasinet ikke fungerte slik det skal. Jeg klarer ikke å ha noen skudd i magasinet til tider, men klarte å få inn ett av og til. Problemet er at når jeg skur den inn så spretter den bare rett ut igjen. Noen som har forslag om hva som kan være galt? På disse haglene har man ikke tilgang på å komme inn i selve magasinet å få rengjort. Hvis det er en slags fjør i magasinet kan det virke som at denne ikke funker helt.

Link to comment
Share on other sites

Er det sånn at du ikke får gjennom hele patronen, eller kommer den bare tilbake selv om du har kjørt inn 2 skudd i magasinet? Mulig at selve bolten må være helt i lås à la Remington 870 for å fylle tuben.

 

Jeg har en Benelli halvauto, hvor det kan bli mulig at "shell release" knappen kan henge seg opp, sånn at patronene kanskje ikke låser seg inni magasin tuben. Da utfører jeg en sånn funksjonstest der jeg spenner hanen, fram med bolten og trykker inn "shell release" og deretter "bolt release" for å se om "shell release" knappen går ned igjen. Hvis ikke, da er det noen fjær til "shell release" eller "bolt release", eller connector punktene til begge knappene som er slitt. Kanskje er der mye skitt inni?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja selve patronen kommer helt inn. Vanligvis kommer det et klikk og patronen sitter fast. Selv om jeg bare presser patronen inn slik den skal, kommer det ikke noe klikk og den skytes ut igjen. Tror jeg får ta den med til jakt og friluft for å se om de vet hva som er galt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...