Jump to content

kuler til storviltjakt


mufflon

Recommended Posts

Hei ønsker noen tips angående kuler til elg å hjort, bruka for dæ meste 3006 å lapua mega

men dyret blir jævlikt blodslått i bogen å langt bakover sida. så nå søker eg ei kule som er virkele bra å

ikkje anbefal norma oryx for har samme erfaring med den. takker for tips om den optimale kula.

Link to comment
Share on other sites

Trophy bonded tip,Trophy bonded bear claw,Swift A-frame,Rhino,Naturalis,Barnes Vor-tx,Rws Evo osv.Har knerta over 300 hjort,prøvd mange kuler både fabrikk og heimeladd.Skuddplassering er vel det som ofte preger kor "gæli" det ser ut..Men ved senter bog på hjort,har eg inntrykk av att det ser best ut med ei kule som holder godt i sammen og lager litt høl i skrotten.Har hatt godt hell med 300grs A-frame i 375H&H på snikjakt i år.Fine sårkanaler,lite blødninger i hinnene.I 308win er det vel 180grs Rhino eg har hatt best inntrykk av på hold frå 20-150m.

Link to comment
Share on other sites

Ferdigrulla ammo med enten Swift A-frame eller Barnes TSX/TTSX kuler er min klare anbefaling.

Selv bruker jeg kun Barnes TTSX kuler til alle mine rifler når jeg lager min egen ammo. men jeg har brukt Swift A-frame tidligere med meget gode resultater.

 

Nå er det kun Barnes TTSX som gjelder for min del.

Høy BC, god presisjon, god skuddeffekt og lite blodslått og ødelagt kjøtt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...