Jump to content

Posteringspose og posteringsdress


vts

Recommended Posts

Har planer om vinterjakt på nyåret. Da er det sikkert greit å ha med seg noe varmt.

 

Har sett på Veidemann Posteringspose og JahtiJakt Varmedress. Hvilken er å anbefale?

Hva er den store forskjellen på dress og pose? Er det greit å bevege seg i trengte iført en posteringspose?

 

Eventuelle andre merker og løsninger er også av interesse.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Fimbul dressen en del i høst og kan sammenligne det med min forrige posteringløsning: goretex ytterskall, devold ullundertøy, ullgenser, fleecejakke og Anna nedentil. Teltduk rundt meg/over beina.

 

Fimbul er ihvertfall mye mye bedre enn det. Ned til null grader og duskregn har jeg sittet med ullundertøyet og dressen på, og det har holdt i massevis. Dressen er overlegen min forrige løsning hvor jeg uvergelig ble kald under samme forhold.

 

Dressen er såpass lydløs at jeg kunne snike inn på 30 meters hold på familiegruppe med rådyr i helga. Sniking i lett terreng går, men du legger ikke i vei oppover vestlandslia eller langt avgårde langs skogsvei i denne uten å bli alt for varm.

 

 

Hvis dressen hadde egen lomme for å stikke inn et liggeunderlag bak rompa, slik forsvarets feltjakke hadde i gamle dager, så tror jeg den hadde vært så godt som perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...