Jump to content

Hjemmelading med kulemater


aps

Recommended Posts

Ladet en stund, men aldri helt tatt steget ut og handla kulemater, mye p.g.a pris, og mye p.g.a. skepsis

 

En en kveld da jeg var ekstremt lei av å sitte å lade ble det en ordre til PVAS og kulematern lå på postkontoret kun 2 dager senere. (raske folk hos pvas)

 

Voldsomme 15 minutter etter at esken var åpnet, var jeg i gang, ca 13 minutter av dette gikk til å forstå hvordan i huleste alle de rare festeørene og rørene skulle sammen, og 2 minutter til å få justert droppern og verktøyhodet. Har du 1050 og swager/expander, trenger du ikke kruttdien, så det er veldig fort gjort.

 

Sitter nå og lurer på hvorfor jeg ikke kjøpte dette for flere år siden, har handlet dropperassemblies til alle 1050'ene og verkøyhodene og flytter bare hoppern rundt siden det bare er å løfte av og på og tre nedpå mateslangen.

 

Har flere kalibere, og har testet alt fra 175-200gr lswc i .45 til 170gr lswc i .40 og 105g lswc i .357, alt mater!

 

En bonus er at den setter kulene 100% rett.

 

Kjører armen sakte i videoen, på max klarer 1500-2000 i timen, kulematern henger lett med uansett, men er dritt om det kommer inn 10mm eller 357sig hylse ved det tempo, men 1000+ er mildt sagt uanstrengt.

 

Passert 5k skudd med kulematern hittil, og det er minimalt med tull, har fått 10? kuler opp ned den tiden, og det har utelukkende vært litt sviktende bord som gynget på pressa/hoppern sin skyld.

 

Rotary autodrive og pwm.... frister også ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...