Jump to content

Nybegynner ønsker svar vedrørende jakt!


Snorremann

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har nettopp registrert meg på forumet, og ønsker å stille noen spørsmål om jakt på Østlandet.

 

For drøyt to måneder siden tok jeg jegerprøven, og kjøpte meg hagle for noen uker siden. Jeg har allerede vært masse på skytebanen og skutt en haug leirduer. Nå er jeg kjempegira på å komme meg ut og prøve meg på småvilt! Jeg har få eller ingen å jakte med, og skulle gjerne hørt med noen som har litt erfaring hvor det lønner seg å reise på denne tiden rett før jul.

 

Jeg har kikket litt på inatur.no, og i hovedsak hatt fokuset på å finne muligheter til jakt i nærheten av Oslo eller i Akershus, men jeg finner kun steder der det alltid er restriksjoner og fredninger. Finnes det noen områder som passer bedre enn andre for nybegynnere med null erfaring?

 

Jeg har hytte i Vestby, så sånn sett kan jeg holde hus der og jakte nedover i Akershus og Østfold om det byr seg noe der. Alternativet er å ta med telt og sovepose og bo i skogen dersom det finnes bedre steder nord for Oslo eller oppover mot Hedmark eller Oppland.

 

Målet er å komme seg ut allerede neste helg, altså fredag 19/12!

 

Noen som har noen tips?

 

Mvh

 

Snorre

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli snaut med tid før skogsfuglen blir freda lille julaften, men det er billig skogsfugljakt å få i østfold.

 

Jeg ser ikke om du har skrivi hvor gammel du er, men hvis du er under 25 (tror jeg det er), så sjekk ungdomstilbudene til Solemskogen JFF. Det tror jeg kanskje er en av de beste ordningene jeg oppdaga noen år for seint. :-P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...