Jump to content

Søknad av Rifle


Ownage

Recommended Posts

Hei!

Nå har tiden endelig kommet for å søke om nytt våpen. Skyter aktivt DFS og har 2 rifler fra før. 1 i 6,5 og 1 i .22lr

En jeg kjenner selger en nr.lik Krag-Jørgensen i orginal tilstand.

Hvor vanskelig er det å få innvilget søknad for denne?

Skal bruke kragen mest for treningsskyting. Blir det ett problem/hvor strenge har POD blitt de siste åra?

MVH David

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste noe om et rundskriv som visstnok skulle la DFS-skyttere ha fem rifler uten videre behovsprøving, men jeg er ikke sikker. Rundskriv 2009/009 sier dette:

Direktoratet antar at skyttere innen Det frivillige Skyttervesen (DFS), som kan dokumentere aktivitet i åpne stevner, kan ha behov for en rifle til baneskyting, en rifle til feltøvelsene samt en rifle i cal 22lr (enten innleggsløp til Sauer 200 STR eller «DFS-rifle» i cal 22.lr). DFS skyttere som deltar aktivt innen skogsløp med skyting og/eller skifeltskyting vil også kunne ha behov for et lettere repetergevær som lovlig kan benyttes til slik skyting innen DFS.

Ring våpenkontoret ditt og hør, så ordner det seg sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tatt jegerprøven er det fritt frem for inntil seks våpen uten noen spesiell begrunnelse. Hvis ikke er det vel samme som for håndvåpen, du kan søke om reservevåpen hvis du kan dokumentere ti stevner i året.

No no no no!

 

Aktvitetskravet slik det er beskerevet gjelder for håndvåpen. Ikke for rifler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...