Jump to content

Kikkertsikte til min Marlin 1895 GBL


antikristian

Recommended Posts

Hei.

 

Eg har 1895 SBL og valgte leupold vxr 1,5-5x33 scout scope. Dette er ein spesial model laga for swfa. Eg bruke ghost ring i dårlig ver, og kikkert i fint. Med qrw ringar kan eg ta av og på kikkerten etter behov.

 

Viss du ikkje skal montera XS system si picatinny skinne, så hadde eg gått for ei lav weaverskinne slik at eg kunne brukt dei åpne sikta. Som kikkert trur eg at leupold VXR 1-4x20 hadde vore et bra valg, evt ein vx6 1-6x20.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei.

Min heter M8-Compact 2,5x,.. den har vært på en bra stund og er litt usikker på om denne gjøres i fast forstørrelse lenger.

VX-2, 1-4x20 er ganske lik i størrelse (ev litt tyngre),- denne selges av Pedersen Vaabenlager, Jakt&Friluft og Winge Våpen. Prisene varier mellom kr.3590-3990 ser jeg.

Jeg har min montert på en vri-montasje fra Burris.

 

Leupold-siktene er robuste og kjent for sin lange øyeavstand, jeg har iaf vært meget godt fornøyd med denne kombinasjonen.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

På min 1895G bruker en Leupold VX-R 1,25-4x20 med tysk 4 retikkel og lysprikk som er synlig på dagtid. Det kunne gjerne hatt større forstørring på max for "finskyting," men å betale over 10 000kr ekstra for en 1-6 Swarovski føles ubehøvelig. 1 eller 1,25 på det laveste føles svært likt for mine øyne, skyter med begge øyne oppe

 

Jeg kjøpte det her mens dollarkursen var normal, ca 3000kr.

 

http://www.ebay.com/itm/NEW-LEUPOLD-VX-R-1-25-4x20-RIFLE-SCOPE-FIREDOT-4-RET-110683-/331134244997?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d19239885

 

normal_DSC01948.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...