Jump to content

Spørsmål om våpensøknad


Eriksjon

Recommended Posts

Hvis du skal kjøpe av en privatperson skal alt fylles ut, det står klart og tydelig, fordi det da er ett bestemt våpen du søker om å få overta.

Hvis du skal til en forhandler søker du bare om en hagle kaliber 12, så tar du med deg godkjent søknad til butikken og ser om det blir en Baikal eller Beretta, og fyller ut resten etter at du har bestemt deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldir måttet spesifesere, søkt først på fullstendig åpne søknader, innimellom typen Rifle, repter i lovlig storvilt kaliber... og så lette etter noe. Det er hva den lokale forvalteren syns er greit som er avgjørende, ikke hva vi her inne syns er rimelig

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at åpne søknader ikke er noe problem, og jeg har også fått godkjent noen slike. Åpne søknader er greit når man har bestemt seg for hva slags våpen man ser etter, så har man papirene i orden når man finner det rette våpenet, det være seg i en butikk, på Finn.no eller et annet sted. I dette tilfellet er det ett bestemt våpen TS skal søke på, og da er det ingen grunn til ikke å fylle ut søknaden fullstendig, slik det også står på baksiden at man skal ved privatkjøp. Men for all del, en åpen søknad blir sikkert også godkjent av ditt lokale våpenkontor, så kan dere fylle ut resten etterpå :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg leverer aldri annet enn åpen søknad. Uansett! Alt det plunderet man får OM man ombestemmer seg, orker jeg ikke. Går sikkert greit for de som nærmest bor oppå våpenkontoret sitt... Jeg ringer også det lokale kontoret og spør der om den aktuelle rifla med nr xxx står i stil med selgers navn. Er ikke vanskelig å forsikre seg...kun en liten telefon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...