Jump to content

Vurderer Tanfoglio Gold Match til grov- og militær-felt


FJelldal1

Recommended Posts

Hei

 

Vurderer innkjøp av en Tanfoglio Gold Match til grov- og militær-felt, men har noen spørsmål om pistolen:

 

- Er pistolen bra? Har selvsagt lyst på en Sig Sauer P210 Super Target osv, men synes den blir for dyr

- Er den egnet for venstrehendte? Det vil si mulig å flytte sikring, sleide- og magasin-utløser?

- Er det lett å få tak i ekstrautstyr som holster osv?

- Er det noe mer jeg bør vite?

 

 

På forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik der avtrekksvekta bikket under grensen etter ca 5000 skudd. Alm fikset dette, men avtrekket er nå i beste fall middels godt. Ut i fra det jeg leser her på forumet kan det virke som Tanfoglio sliter litt med avtrekket sitt. Ville jeg kjøpt den en gang til? Usikker.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Gold Match og kjenner flere skyttere som har en.

Den fungerer utrolig greit. Litt trøbbel med magasin og avtrekk, men ikke noe som en børsemaker ikke ordner lett.

Henning avtrekker og en tuning på avtrekket, så er dette en god skytemaskin. Kanskje ikke helt på linje med Pardini GT9, men absolutt en god pistol.

Har vel skutt 5000 skudd++ med den nå og det har ikke vært mye tull utover litt med avtrekk og magasin.

Jeg skal få montert Henning avtrekker og regner med at det og en avtrekksjobb fikser avtrekket slik at den blir helt konkurransedyktig.

Ser at til tross for ugjevn skyting og luguber sjølvprodusert ammo(tre klikk i dag), så sitter det endel innertiere i blinke. Da den var ny skøyt jeg ett par 49 treningsrunder med den. Det står på eieren som så ofte.

 

Liker du den og treffer godt med den er det ett ok kjøp. Hvis ikke så får du fortsette på listen. Pardini, Les Baer, Sti, Sig P226, H&K osv. osv.

 

Lykke til, Gold Match eller ei.

P

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig så var vel Supertargeten en hype?

P210 var egentlig en pistol ferdig utviklet i 1943/4 og i masseproduksjon i 46.

Ser få av disse på banen mer og selv mener jeg at 210ern er litt vrien å skyte med.

Siste NM EM eller VM med en P210 ble vel vunnet i 76(Norsk kar fra OSS, Jan Foss) og en Harald Berty.

Har hatt flere og har fortsatt en selv foresten. Blir brukt som treningspistol av neste generasjon og til det fungerer den like bra som en CZ 75B jeg har. Om de skyter P210 om tre, fire år når de blir seniorer betviler jeg.

http://www.topguns.ch/catalog/SIG_Sport_07.pdf

Litt å se på hvis P226 SIX faller i smak. En kompis skryter fælt av sin.

IPSC Weltmeister mit Sig Sauer Waffen > Heribert Bettermann

Litt skryt her om den. http://www.heribert-bettermann.de/html/ ... tze02-news.

Litt CZ skryt på slutten;-) http://www.czub.cz/de/news/schreiben-si ... hadow.aspx

P

Link to comment
Share on other sites

Gamle Neuhausen ser man fortsatt ofte i hendene på svenske skyttere. Har prøveskutt noen av disse og dem og det er fine våpen. Men altfor dyre for meg. Valgte en CZ Shadow og angrer ikke på det.

 

Har prøvd flere Tanfoglior også (tilbake on topic) og hvis du nå velger en slik er det som vanlig, skytteren det henger på :wink:

Vedrørende hylster, snakker vi ikke PPC eller Dynamisk er det jo ikke noe store krav som kreves til hylsteret, så det kan da umulig være vanskelig å finne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...