fat_dog86 Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Skal omsider ha meg ny salong, men sliter med valg av kaliber. Vanlige 22 LR har jo styggbillig ammo, og er nesen gratis og skyte med. Og har samtidig fordelen av å kunne bli helt stille... Men hvor mye dyrere blir egentlig 17 HMR i lengden? Hvordan er tilgangen rundt omkring? Greit nok jaktdepotet har billig, men så kommer da kjøringa i tillegg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Heisann Kjøp deg en sako med løpsskifte muligheter, da har du valg muligheter. Vanlig 22lr er et must etter min mening. Hmr er mye dyrere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted October 6, 2008 Author Share Posted October 6, 2008 Hadde bare de derre jæ*** finnene laga børsene sine i links, så hadde jeg nok hatt både Quad og Finnlight!!! Er litt sånn jeg tenker jeg å... Men Hmr'en har jeg fått veldig må-ha faktor over! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Kjenner til den "må ha"sykdommen. Men et godt råd, 22-250 i stede for hmr og 22lr til hard trening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted October 6, 2008 Author Share Posted October 6, 2008 Sikkerhetsavstand på vann med v-max i 22-250 da? Caveman: HMRen har jobba av seg før den når Digelmulen, når den skytes fra berga på Utnes... EDIT: og v-max fra fabrikk gjør jo heller ikke noe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tordenkil Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Tror neppe du opplever rikosjett med v-max noensinne, men jeg ser ingen grunn til å redusere sikkerhetsavstanden uansett kaliber eller kuletype når en snakker rifleskyting... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts