Jump to content

stokk til m98 mauser?


bjerk1

Recommended Posts

Har lest litt rundt ang dette men har litt spørsmål. Vill fornye mausern jeg arvet etter bestefar. Jeg er høyrefattet. Finns mange stokker til denne børsa og jeg aner ikke hvilken jeg skal velge. Tenkte bestille fra usa da dette virker mest lønnsomt. Når jeg skal gjøre dette, er det bare å bytte stokken? Er det mere som må byttes? Løpet er byttet av min bestefar og går med 30-06 ammo og brukt til elg en gang i tiden. Kan jeg gjøre dette selv eller MÅ en børsemaker gjøre dette? Hva trengs og anbefales? Tenkte ikke koste på mange mange laken.

 

Takk for hjelp :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser den ut nå? Fortsatt "original" fra heimevernet? Har den fortsatt baksiktemontasje på løpet må du ta denne av for å få kassa og løpet ned i de fleste ettermarkedsstokker. Det går greit å få dette av om du varmer til sølvloddingen slipper.

 

Ellers er det bare å kjøpe en stolt fra f.eks boyds i USA. Ca 1600kr levert i Norge. Du finner massevis av tråder om du søker.

 

Å skifte stokken er så enkelt at alle klarer det selv.

 

Kos deg: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=18105

Link to comment
Share on other sites

usikker om det blir tre eller synt stokk. har sett litt på dette men ønsker ikke koste på alt for mye. synt stokk er vel mye dyrere som jeg har forstått det? ønsker den skal se moderne ut og sette på ett sikte etterhvert :) ser det er borret 2 hull oppe der så det ser ut som det har stått et sikte der før, men dette er usikkert da verken far eller onkel husker om denne noen gang hadde kikkert sikte. ;)

Link to comment
Share on other sites

Når du tar av dioptersiktet på bakre låskassebro så vil du kunne måle avstanden på skuehullene til de på fremre broen. Legg inn alle avstandene her så er det sikkert noen på forumet som kan fortelle deg hvilken kikkertmontasje du kan bruke :wink:

 

Tre eller plaststokk er en sak det er et utall meninger om og menigheter for. Velg den du syns er stiligst og som du mest sannsynlig vil trives best med :)

Link to comment
Share on other sites

blir n0k litt å spare likevel ja. kjenner en som bor i statene som sender dette i gave til meg ;)

 

Fikk målt opp hullene til sikte også nå. Hvilket sikte kan jeg bruke her da?

mål:

mellomrom mellom hull bakre: 1.2cm

mellomrom mellom hull fremme: 2.2cm

lengde fra bakerste hull til det fremte: 14cm

 

kjenner noen til disse målene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...