Jump to content

Benelli MP 90 S. 22 lr


Ko72

Recommended Posts

Jeg hadde veldig lyst på en slik selv. Den føles fantastisk å skyte med, og ser veldig bra ut. Også er det kult at det er noe som ikke absolutt alle andre har.

Problemet var at det av den grunn heller ikke var særlig mye erfaringer å hente, og heller ingen som kunne hjelpe til ved eventuelle tekniske problemer. Det virker som at det er vanskelig å få tak i våpen (og dermed antar jeg også at tilgangen på deler ikke nødvendigvis er uproblematisk), og på nett klages det mye over tennstempler som knekker betydelig raskere enn på andre sammenlignbare våpen, samt at Benellien både er kresen på ammo og at den plages mye av funksjoneringsfeil.

Allikevel hadde jeg veldig lyst på en slik, rett og slett på grunn av ergonomien og selve følelsen ved avtrekk.

 

Valget for min del ble å heller kjøpe Hämmerli SP20 RRS (fikk det i dag faktisk, så dette er ganske ferske inntrykk). Samme gode følelse ved avtrekk, bare enda bedre grep (etter min mening), og et langt mer pålitelig våpen, og enklere forhandlere å forholde seg til om man skal tro på hva alle andre sier. Også er det greit at det er litt flere som skyter Hämmerli i mitt nærmiljø, og dermed er sjansen for å få hjelp ved eventuelle problemer betydelig større enn med Benelli. Ihvertfall for min del.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt med denne pistolen i ett år nå, og er strålende fornøyd. I klubben har vi Pardini og det er ingen forskjell på antall feil/klikk mellom disse to pistolene. God vedlikehold er tingen.

 

Jeg slet litt i starten med pistolen. Fikk det liksom ikke til. Plutselig kom det en 5 eller 6-er som jeg ikke klarte å se. Søkte litt på nettet og fant svaret. Benellien blir omtalt som en "nådeløs" pistol - den krever at du gjør alt perfekt. Selv den minste feil blir du straffet for. Jeg vet ikke om dette er en korrekt beskrivelse, men jeg synes det stemmer bra med mine erfaringer. Et litt dårlig avtrekk og rett ut i 7-eren. Jeg tok dette som en utfordring - beholdt pistolen og la meg i trening. Dette har medført at jeg er veldig bevist på hva jeg gjør - og ikke gjør - på standplass og under selve gjennomføringen. Og nå begynner resultatene å komme. I programmet "Standardpistol" skyter jeg ofte 45-48 serier, men er jeg litt ukonsentrert faller man lett ned til 40-41. Noen vil sikkert si at dette handler ikke om pistol, men om konsentrasjon og trening. Mulig det, men for meg fremstår den som mer "nådeløs" enn f.eks Pardinien.

 

Uansett - en fantastisk pistol som jeg har vunnet flere konkurranser med. Har også lånt den ut og da tok den 1,2,3 plass i samme stevne. Investerte også i en tilsvarende i .32 og har fylt feltløypa flere ganger med denne også.

 

Den er dyr, men anbefales hvis den passer deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...