Jump to content

Tegninger på verktøy for å rette Remington 700


Niclas

Recommended Posts

PTG verktøyet er fint om du skal rette mange låskasser i bytte mot penger. Ville ikke vurdert å lage liknende verktøy selv, da er det bedre og billigere å kjøpe.

 

Har du en lengde ø20 blylegert automat eller annet stål som er fint å jobbe med til å lage dorer av, litt alu stumper, en dreiebenk og litt ymse verktøy til den er du kun et par timer unna å være ferdig med jobben. Kan være en fordel med brille om du skal rette støtbunn og klakker om du ikke har enorm spindelboring.

 

Å rette gjengene er faktisk veldig lett om du kan et par triks for å plukke opp gjenger. Kan sikkert gi et par hint over tlf om du ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Der kom det tips fra en dyktig kar ja :)

Å plukke opp gjengene kan jeg men kan nok hende jeg slår på tråden å får et ar tips om resten :wink:

Har laget meg en stor sylynder med 8 skruer for å rette kasse , piper å sluttstykke , freset en åpning til bolt handtaket.

Men det er kanskje raskere å like greit å rette på senterspiss å brille ?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg har ingen tegningernpå verktøy, har rettet opp noen Rem 700 i forbindelse med løpskifte. Jeg valgte å gå oversize for skjevheten var så stor at jeg måtte gå .01"opp på låskassediameter , Har du dreiebenk er det verktøy for senterfinding som er det viktige for å få det helt konsenrisk. Etterpå er det egentlig rett frem. Manson Reamers iUSAhar alt tilbehør for oppretting .Til og med verktøy for oppretting uten dreiebenk.Jeg kjøpte bare bushings og presisjonsbolt, samt kammerbrotsjer for å kunne klare en perfekt konsentrisitet Låskasse og løp

http://www.mansonreamers.com/" target="_blank

Veldig tilfreds med service og meget høy kvalitet.

 

Det var vel ikke akkurat svar på ditt spørsmål, men i onlinekatalogen kan du få ideer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...