Jump to content

22 hornet. Får ikke rifla i lås?


Guest spetsduden

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har ei gammel beretta enkelskuddsrifle i 22 hornet bygd på ei enkeltskuddshagle. Problemet er at jeg nesten ikke får rifla i lås. Har kjøpt vanlige nye S&B patroner og da må jeg "smekke" rifla HARDT igjen for å få den i lås. Når jeg først får den i lås er presisjonen ok.Har prøvd både sako hylser (litt lettere i lås) og winchester hylser(like vanskelig)hjemmeladet

 

Ettersom jeg ikke aner hva problemet er så prøvde jeg i kveld kjøpesnye hylser og de gikk greit i lås. Satte så i tennhette og kule men da gikk den ikke i lås. Satt kula dyper og dypere men det hadde ingen effekt,fortsatt vanskelig å få i lås.

 

Nå lurer jeg på om det er et salongrifleløp jeg har altså 223` diameter ? Det ser ut som om det er en innstikkspipe i et lite haglløp som er på rifla. Dro ut ei salongkule og prøvde i hylsa og da gikk det greit å få den i lås.

 

- Jeg lurer på om det er mulig å skyte 224`diameter kuler i denne rifla hvis det er salongrifleløp og samtidig få bra presisjon slik jeg gjorde ?

- Hvis jeg må kjøpe 223`diameter kuler hva anbefaler dere av kuler da. Jeg jakter med med finsk spets.

 

På forhånd takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...