Jump to content

Erfaringer med Zeiss Victory HT kikkertsikte 3-12x56. Retikk


Toddi

Recommended Posts

Zeiss Victory HT er aldri noe dårlig kjøp. Retikkelvalget er på en måte noe personlig. Skal du jakte på mange forskjellige hold så er nok 76 retikkelen best - når en endelig forstår at strekene ikke er fasitsvar uansett hvilken patron men bruker. Selv har jeg en Zeiss Victory HT 3-12x56 med retikkel 60. Holdene jeg skyter på er fra 20 til 300 meter. Funker fint for meg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har sjølv hatt dette siktet i 3 år, med retikkel 60. Har skote ca 70 hjort og litt rein og rådyr desse åra.

Har testa mange andre sikter i denne tida også, men må berre seie at spes. i mørket er dette heilt fabelaktig og suverent!!

Ang. retikkelvalg enda eg på 60, og har enno ikkje angra på det, skyt på mange ulike avstandar :-)

Elles er Swarowski sine toppmodellar også meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Som krunern skriver, Swarovski har også kikkertsikter i denne klassen, Swarovski Z4i 2,5-10x56, jeg har dem begge, vanskelig og skille faktisk.

En annen meget god utfordrer er Kahles, og Schmidt & Bender, de har også noe som er fullt på høyde med Zeiss og Swaroski, mener jeg, det er uansett veldig veldig små forskjeller som skiller disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...