Jump to content

Stevens 200


d-sle

Recommended Posts

Var på banen i dag og reiste hjem i ren skjær irritasjon over att jeg ikke greide å få til ordentlige samlinger. Ikke under 40 milimeter på 100 meteren

Har satt på en Boyd-stokk på denne 223 rifla og nå tror jeg ny avtrekker må prøves.

American Eagle ble brukt og skulle tro denne ammoen skulle fungere.

Mine egne skytekunnskaper er rustne med hadde godt anlegg på benk burde jeg gjøre bedre. Noen som kan anbefale avtrekker som duger?

Link to comment
Share on other sites

ammoen kan godt være god, men kan være at børsa di ikke trives med den..? Prøvd andre typer?

 

5 skudds serier? Hva skjer om du f.eks skyter 3 skudds serier?

 

Har selv vært på banen og ikke fått til bra samlinger med ammo som ellers samle bra, da har det gjerne vært dagsformen som var begrensninga

Link to comment
Share on other sites

Savage er søppel... har hatt og levert tilbake..

Skal du ha samlinger må du kjøpe kvalitet. En billig og bra rifle med mye skryt er howa. Litt opp og browning a-bolt og x-bolt er også gode rifler. Skal du ha enda bedre er 200 str med tungt løp i en grs stokk flott rigg.

 

Så er kvalitet på kikkert og skytter neste steg.

 

Er MANGE flere rifler og alternativer de over er de jeg har gode erfaringer med innenfor et normalt budsjett.

Link to comment
Share on other sites

Her trengs det nok en liten justering av både våpen og forventninger :)

Stevens er den rimeligste utgaven av et budsjettvåpen. Ammo'en er av sparebluss-typen. 40mm er vel 2/3 av en snusboks.

 

"Satt på en Boydstokk".... Er den beddet etter alle kunstens regler? Kan du skyte med fast anlegg? Jeg kan ikke det selv.... :twisted:

 

Hvilken kikkert bruker du? Skal du skyte på klistrelapp må du se klistrelappen..

Avtrekket er nok neppe feilkilden alene...

Link to comment
Share on other sites

Hensikten er å få ei grei jaktbørse med god nok presisjon til praktisk jakt. Men ser fort forskjell på kvalitet ja.

Den orginale stokken ligger klar for destruering på den kommunale søppelplass da den er så myk at den kan brukes som skjerf.

Har flere slags ammo liggende. har ladd opp noe 53 gr V-maks og noe blyspiss 55 gr.

Tok med meg en pakke Wolf på banen og den oppførte seg like så bra som Federal. Utrolig!! Russland VS Usa.

 

Hadde jeg kommet ned på tommen hadde jeg vært fornøyd med dette våpenet som arbeidsjern i skogen.

Går det ikke så kan Frelsesarmeen få våpenet til egnet bruk..... Så kjøper jeg noe bedre..

Link to comment
Share on other sites

Vet nå ikke om jeg synes savage er søppel.. Ikke på presisjonen ihvertfall, får selv samlinger på 25-35mm på 200m sittende.. Er endel andre ting på rifla (axis) jeg kunne hatt annerledes, men er godt fornøyd med den til at den er så billig..

Link to comment
Share on other sites

har selv en savage 110, ikke noe galt med den - bortsett fra "gummistokk" :D . Samlingene ligger vel på rundt 40mm der også , men det kan like gjerne være pga skytteren som ikke klarer bedre med 338 winmag :mrgreen:

 

ut fra hva jeg ser på nett så er Stevens 200 samme låskasse / løp som Savage, bare uten "accu-trigger" ..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...