ruger Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 hvilke 1/2 automat rifler finnes i links? noken som skyter links som skyter med vanleg 1/2 automat? ulemper? nokenm som har innspel på kva en bør kjøpe når en skyter links? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
7 mm Rem Mag Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Siden du ber om innspill: jeg ville gått for vanlig boltrifle fra en produsent/forhandler som ikke har linkstillegg, eventuelt bare ett lite ett (500-1000 kr). Jeg liker ikke halvautomater, men det er jo bare min subjektive mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.30 Herrett Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Tja, ellers så er bøylerifler ganske links-vennlige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckett Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Browning Longtrac Links kal. 30-06 11990,- Hos Jaktdepotet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruger Posted October 1, 2008 Author Share Posted October 1, 2008 er der noken ulemper ved å bruke en vanleg 1/2automat? eg har en ruger 10/22 og det funker fint, men veit ikkje om det er annerledes på vanlige jaktrifler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
7 mm Rem Mag Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 er der noken ulemper ved å bruke en vanleg 1/2automat?eg har en ruger 10/22 og det funker fint, men veit ikkje om det er annerledes på vanlige jaktrifler Mange halvautomater har sikringen på avtrekkeren, samme gjelder lever-action. Og for oss linksskyttere så blir det knot når vi må krølle fingeren rundt avtrekkeren fra "feil" side og skyve sikringen over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torese Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 rundt avtrekkeren fra "feil" side og skyve sikringen over. hei, På min halvautomat hagle var det bare å ta ut sikringen, snu den og så sette den inn i motsatt retning. Da var problemet løst. mvh tore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Største ulempe med og skyte links med høyre automat er all kruttgassen og hylser som fyker kun cm foran ansiktet ditt. Dette kan være veldig forstyrrende og det hjelper ikke på skytegleden eller presisjonen. Men automatrifler er gøy selv om det ikke finnes så mange og velge blandt. Men med en browning velger du ikke feil Blir nok kjøpen det selv en gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts