Jump to content

Vekt på Sauer 200 stokk og rifle


300kongen

Recommended Posts

Noen som vet hva denne laminatstokken veier? (ikke Jr-stokk).

 

Og i samme slengen, hvor lett stokk er det mulig å få tak i som passer denne kassa uten å måtte evnt. lage en selv?

 

Tanken er om det er mulig å tvinge rifla ned under 4 kg (i kal 308 vel og merke) og om nødvendig kappe løpet noe for å få dette til? Antar det er greit med 308?

 

For ordens skyld er rifla ment til helt annet bruk enn DFS-skyting.

Link to comment
Share on other sites

Tall oppgitt andre steder, er sånn ca 1,8-2 kg/stokk, 2 kg +/- på løpet avhenging av profil, 1, ettellerannet på mekanismen.

 

Utvalget av ettermarkedsskjefter er relativt begrenset, noen jaktfeltskjefter, KKC og tror jeg tyristubben samt McMillan SSG3000 skjeftet. Mcmillan skjeftet veier 1,6 kilo iht til produsenten med den letteste fyllingen, 2,2 med "sniperfylling" hva de nå måtte legge i det.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte en halvfabrikat stokk fra magnumhansen. fikk stokken til børsemaker som bedda den og tilpassa det som ikke passa. Deretter pussa og kappa jeg stokken, til samme lengde som sauer 202. Kikkertmontasjen er optilocringer på skinna til landrø, pluss en zeiss conquest 3-9x40. løpet jeg har nå er kappa til 55 cm og dreid ned. Herligheten veier den nette som av 3,8 kilo. så det er fult mulig.

Link to comment
Share on other sites

jeg har 6.5 ikke 308 som deg, men vekt på løpene er vel ikke forskellig? Det var et kasert sauerløp jeg fikk dreid ned og kappa fra 72 cm tror jeg. Kasert blir feil, men bytter løp etter hver banesesong så løpet har mange gode jaktskudd igjen.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte en halvfabrikat stokk fra magnumhansen. fikk stokken til børsemaker som bedda den og tilpassa det som ikke passa. Deretter pussa og kappa jeg stokken, til samme lengde som sauer 202. Kikkertmontasjen er optilocringer på skinna til landrø, pluss en zeiss conquest 3-9x40. løpet jeg har nå er kappa til 55 cm og dreid ned. Herligheten veier den nette som av 3,8 kilo. så det er fult mulig.

 

 

Bilder da mann :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...