Jump to content

Kutte løp på 223.


Vidarr

Recommended Posts

Har nylig fått meg en fin liten sak(schultz & Larsen legacy 223.rem) denne måler totalt 103 cm, får ikke målt løpslengden nå da den er på utlån.

Selv om rifla er ganske kort i utgangspunktet kunne jeg gjærne hatt den enda kortere. Har ikke så god greie på dette så lurer da på om det er noen tydlige bakdeler med å få kortet ned pipa på ei slik rifle?

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns den ble bra tung fremme med lyddemper på så ved å ta av løpet litt vil jeg flytte balansen litt lengere bak, og så ble jo ikke den ellers så nette børsa så nett lengere når demperen er på, er kun av de grunnene jeg vil ha den kortere, men vet ikke om det er lurt å korte ned løpet på en 223. Om man feks mister presisjon, ødelegger den ellers bra kulebanen og tar bort noe av krafta??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg ville ikke kuttet pipa på ei rifle med 51cm løp på ei minikasse.

 

Sett på den smekreste minidemperen det går an å få tak i. 223 blir dempet bra uansett.

 

Reint skytemessig på frihånd er det en fordel med full løpslengde + demper.

 

Selv om en del synes det er teoretisk har faktisk S&L trangboring/choke på sine piper. Dette er en del av pakka fra S&L. Kutter man pipa forsvinner trangboringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...