Jump to content

Pistolgrep på Blaser R93


ulf

Recommended Posts

Er alvorlig i tenkeboksen angående en R93. Ikke fordi den er rettrekker eller har mulighet for bytte av løp, men fordi det er en lett og hendig rifle med sikkerhetsmekanisme og god presisjon.

 

Siden jeg ikke er helt komfortabel med synststokk utgavene offroad og profesional kommer jeg nok til å kjøpe en standardutgave med trestokk. Dessverre syns jeg pistolgrepet på en måte oppleves litt "kort". Jeg har ikke veldig små hender, og pistolgrepet oppleves som litt lite. Jeg husker imidlertid å ha sett en Blaser der eieren hadde customisert pistolgrepet og fått dette forlenget litt, slik at grepet ble litt dypere og dermed virket brattere.

 

Er det noen som har erfaring med tilsvarende? Burde det være en enkel jobb å "skjøte på" et pistolgrep?

 

U

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har hatt Blaseren i hus i en måneds tid, og er veldig fornøyd.

 

Siden det er tid for jakt har jeg ikke planer om å levere børsa til noen børsemaker før over nyttår. Da kommer jeg til å få tilpasset noen lavere ringer slik at kikkerten kommer lavere. Sånn som det er nå er det 5-6 mm glippe mellom løp og objektivet på kikkerten, selv med 50mm åpning og ringer merket "low".

 

Derimot er jeg mer usikker på om jeg kommer til å få endret på pistolgrepet, for etterhvert som jeg har brukt rifla (har vel ca 200 skudd med den til nå), så har jeg sluttet å irritere meg over pistolgrepet som ikke passet. Så da var det kanskje en vanesak.

 

Da jeg undersøkte litt omkring dette fikk jeg inntrykk av at dette var en kurant sak, som de fleste heltids-børsemakere kunne fikse.

 

U

 

Ja, forresten: I et "Våpen" som kom for noen måneder siden så jeg at Jakt&Friluft nå kunne levere et nytt avtrekk til R93, og at dette var bedre enn organialavtrekket. Eller ihvertfall ga en følelse mer lik den man finner i andre våpen med gode avtrekk. En stund lurte jeg på om dette var noe jeg måtte ha på nybørsa, men det er det nok ikke. Orginalavtrekket er for bra til at jeg kommer til å bruke en tusenlapp på å fikse på det. Passelig tungt og rent,- slik at børsa opppleves som "lettskutt".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...