Jump to content

March 3-24x42 problem med fokus..


Joika

Recommended Posts

Har et problem med et March kikkertsikte.Ved 5x ser jeg greit gjennom siktet,men straks jeg øker forstørrelsen flyter bildet ut.Fra 10x og opp er det bare grøt,helt umulig å se noe som helst.Må også si at på ca 10m ser jeg utmerket,men straks avstanden øker blir det bare tøv,alt flyter ut til et slags surrealistisk bilde malt i sterk lsd-rus..Har justert alle veier på parallaksejusteringen men ingenting nytter. Noen som har noen tanker om hva som plager kikkerten.Kan legge til at jeg har akkurat montert den,og skutt inn (ca 30 skudd totalt).

Kikkert og børse oppbevares i koffert,evt bæres i reim så slag eller støt har den ikke fått som jeg vet.

Dette er temmelig uhøvelig nå midt i elgjakta,heldigvis har jeg en vortex i backup...Men like forbanna irriterende at en kikkert til 20K+ skal svikte når man har bruk for den.

Link to comment
Share on other sites

Skal nok kontakte forhandler og forklare problemet.Ville bare sjekke om det kunne være noe banalt enkelt jeg har oversett.Men har sjekket settskruer etc uten at ting forbedret seg,så da regner jeg med,som Hydrox sier, at det må være noe med leamikken inni som har skapt seg vrang. :trist:

Jaja,har fått skutt inn vortexen så nå er jeg klar for ny uke i skogen etter elgen.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...