Jump to content

Gordonsetter-kull


Bris

Recommended Posts

Jeg er ute etter en Gordon setter hvalp som skal jeg ønsker skal ha følgende egenskaper:

 

:arrow: familievennlig - godt gemytt.

:arrow: gode jaktggener. Viktig. Er ikke ute etter hund som (bare) går (for)stort, men som har god kontakt - kanskje avlet etter foreldre premiert på skogsfugl...

:arrow: tispe

:arrow: eksteriør. For min del er det som sitter mellom ørene (gemytt, jaktvett) viktigere enn at den vinner alt av utstillinger...

 

Hunden får et hjem der den får rikelig mosjon, blir jaktet med og en eier som har god erfaring med fuglehunder.

 

Noen som har tips til hvor man finner gode GS-kull??

Link to comment
Share on other sites

Blir som å beskrive ønsket adferd, på et barn dette. :) Tror du dette er realistisk? Kull er forskjellig og hunder er forskjellig, til tross for avstammning.

 

Desverre så hemligholdes ofte agressivitet. Men det tryggeste du kan gjøre, er å se på parringer etter premierte foreldere, på begge sider. (bl.a. bladet Fuglehunden) Da er de i alle fall, trolig ikke håpløse. Ennå bedre, hvis du får annbefalt hvalper av folk du kjenner og som kjenner forelderene. Men, du har fremdeles ingen garranti. Så sant nervene er stabile og det er brukbare gener, bør en hundemann få til en familievennlig jakthund. Søk - styrer også en hundemann. Er du ikke det, søk hjelp fra første stund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...