Jump to content

Arvet en gammel Krag Steyr 1897 nummerlik


Ruslebiff

Recommended Posts

Heisann

Jeg har en gammel Krag Steyr 1897 etter bestefar som jeg kunne tenke meg å teste på skytebanen. Jeg har hørt rykter på skytebanen om at det kanskje ikke er lurt å bruke moderne ammunisjon på slike gamle rifler, så jeg tenkte å høre litt her først og ta den med på skytebanen så noen av gamlekara kan ta en kikk på den. Skyter allerede en del med elgbørsa, som er samme kaliber, men med kikkert, men det hadde nå vært gøy å skyte litt med åpne sikter også som jeg ikke har gjort siden jeg var i millitæret. Om den fortsatt er brukandes tenker jeg litt på at det kunne ha vært et våpen min datter kunne ha fått bruke når hun skal bli med på elgjakt om et par år om jeg finner en kikkert som kan settes på om det er trygt.

 

Børsa er ganske tung og har samme nummer på sluttstykket og løp, samt på festene på forskjeftet med lang stokk. Det er også løvestempel og noe som likner på en K med krone over den andre siden. Kan legge inn noen bilder om det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...