Jump to content

Smith&Wesson model 63-3 .22LR


Gullvingen

Recommended Posts

Gullvingen: Kit-gun er opprinnelig Smith modell 34 og den er i stål hele veien,

og så har det kommet til andre etterhvert, men den opprinnelige kit-gun var realt stål :-)

 

Jeg har en mod 34 og den går i kassen selv med 4 tommers løp, er fordel som jeg ikke klarer å utnytte godt nok :-/

Link to comment
Share on other sites

Ja det kommer jo gjerne flere avarter av enkelte typer våpen har jeg sett...

De jeg fant av kit-gun hadde aluramme.

Nå kjenner ikke jeg verken modell 63 eller 34 særlig godt bortsett fra at jeg plukket ned en 63 i går der jeg gravde ut mye gammal olje og fett, området ved løpskonen var en trist opplevelse og det tok en god time å fjerne kruttslam etc.

 

Grunnen til at jeg lurte på om den tåler .22 magnum er den lange tønna i forhold til en standard .22LR

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

J-ramme revolvere var en oppjustering av I-ramme revolvere for å kunne brukes med den "kraftige " og populære .38 special patronen.

Overgangen mellom I og J- ramme skjedde på -50 tallet. At sylinderen er veldig lang sammenlignet med en .22lr patron er selvfølgelig fordi

revolverrammen skal ha plass til .38 spesial patroner. Senere også .357m. Mellom 1960 og 1974 kunne du kjøpe J-ramme modell 51 i .22 Winchester magnum.

At en revolver benevnes Kit Gun, betyr at S&W mener det er en passende revolver å ta med seg som en del utstyret du trenger på fisketur, campingtur. fjelltur,

jakt .......... Altså som en del av nødvendig utstyr, engelsk: kit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...