Jump to content

Beretta 87 cheetah sikter


Jonass

Recommended Posts

Dette er jo som mange vet en meget god spesial pistol.

Men faste sikter er alltid et minus.

 

Finnes det løsninger å få kjøpt?

Eller må jeg mikke til med custom da forsiktet er en del av sleiden.

 

Tenkte å gå for gjenging av denne for å få demper på den, og da regner jeg med at justerbare sikter blir en nødvendighet.

Link to comment
Share on other sites

Har sett noen cheetaer med justerbare sikter. Men dette er nok børsemaker tilpasset. Dersom du skal ha demper kan det jo være en fordel med et fiberoptikk korn foran også. Synes forøvrig de faste siktene på cheetah er ganske ok. Men de forutsetter jo at en finner ammo som matcher noenlunde og samtidig gir pålitelig funksjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Cheetah 87 med standardsiktene og med et lengre løp som er gjenget i R1/8 rørgjenger. Har tilhørende A-tec demper som har fått tilpasset en gjengeskrue som passer til. Har også standardløpet som kan brukes når jeg ikke vil ha på demper. Dette var en løsning det tok lang tid å få til, og børsemakeren som gjorde første jobb, fikk ikke dette til. Tenkte først å få laget en blindmutter på originalløpet, men det ble ikke bra. Derfor nytt løp og ny børsemaker..så et ekstra og lengre løp, som ble gjenget for demperen.

 

Vær obs på at løpet til Cheetah'en er nær 1/2", og det skal være vanskelig å gjenge 1/2x20 på dette. Løpet blir for tynt etterpå. Det er derfor mitt har R1/8 rørgjenger. (Skulle ønske Beretta laget dette som standard med gjengebeskytter slik som på Walther P22).

 

Cheetah'en fungerer godt med demper, men har noen hickups og er litt kresen på ammo (subsonic). Winchester (tror det var super x?) med hulspisskuler fungerte best av de typene jeg har prøvd.

 

Når det gjelder sikter, så har jeg samme tanke som du har. Skulle likt å få på små, justerbare sikter, som matcher våpenets størrelse, og som er tydelige mot demperen. Du kommer ikke til å se diktene over demperen med mindre du monterer noen veldig høye sikter (noe jeg synes blir upraktisk og stygt), eller du må finne en demper med liten diameter. Og da blir gjerne dempingen dårlig.. Men A-tec er i alle fall en god demper på Cheetah.

 

Når plinker på brusbokser eller skyter mot skive, blir siktingen bare "sånn cirka". Det blir ikke den store presisjonen når man må "sveve" siktene rundt målet og så forsøke å få rolig avtrekk når svarten er på rett sted.. Men moro er det hvis målet ikke er knøttlite, da..

Link to comment
Share on other sites

Skal det vere lavt og liksom matche nære høyden til det som er, så

finnes det vel ikke lavere justerbare sikter en dem som er laget for colt 1911.

http://www.lpasights.com/en/products?pa ... urer_id=17

 

Men her må man jo ha en høyere løsning for å komme over demperen, så da kan man vel velge

hva man vil ha fra f.eks LPA, bare det er høyt nok.

 

Børsemaker må jo inn og frese spor til siktet uansett hva man velger.

Link to comment
Share on other sites

A-tec demper er kjøpt inn, så det er den som blir montert.

 

Ser ikke bort fra at jeg monterer på glock lps sikter da de er høy og fine til formålet.

Glock forsiktet monteres på glocken med skrue fra innsiden, men skal jeg ha denne patenten på 87n så lager jeg bare hull og lodder det fast.

Må sjekke litt med pistolen i spesialpistol kassen å se om det er plass for så høy sikter.

 

Løsningen er hvertfall nær. Løpet får jeg gjenget med si m10x1, og adapter som er flush med løpet skrus på, denne har også forhøyet brystning for 1/2-28 gjengene atecen har.

Skal ikke demperen brukes blir det gjengehylse på

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...