Jump to content

Usedvanlig trangt kammer?


MiraculiX

Recommended Posts

Jeg sliter med det jeg tror er ett veldig trangt kammer.

Våpenet er en Sauer 202 Outback 308w.

Forsøkte å stille dien nedover samtidig som jeg prøvde selvskutte fabrikkhyler i kammeret. (Er det ikke rart at det er motstand når man bruker hylser man har skutt i eget kammer?)

Selv om jeg skrur dien helt ned er det motstand når jeg lukker hevearmen.

Det samme skjer med nye Lapua Palmahylser. Som er kontrollmålt til 51mm samtlige.

Det rare er at det ikke skjer med Norma Jaktmatch fabrikkpatroner. Da er det ingen motstand.

 

Har sotet en hylse for å se hvor det tar. Det kan virke som det er midt mellom hylseskulder og halsen.

Har bestilt meg en small-base die i håp om det kan hjelpe.

 

Det er vanskelig å beskrive hvor mye kraft jeg må bruke for å lukke hevearmen. Det er ikke mye. Men jeg kjenner noe motstand.

Er det slik at det er fare for overtrykk, eller er det trygt å bruke disse?

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å beskrive hvor mye kraft jeg må bruke for å lukke hevearmen. Det er ikke mye. Men jeg kjenner noe motstand.

Er det slik at det er fare for overtrykk, eller er det trygt å bruke disse?

Plukk av tennstempelfjør og utkasterfjær, er det motstand da? Husk at uansett hvor rom patronen er, så er det motstand i å komprimere utkasteren, og det kan være nokså stor forskjell på patronene, da den har kort vandring.

 

Det er neppe fare for noe som helst annet enn at du lærer noe :wink: Trygt er det sålenge hylsa ikke er alt for lang i halsen.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...