Jump to content

Revebås


MrControl

Recommended Posts

Forstår ikke helt hva du mener med utløsermekanisme?

Hvis du har kjøpt en slik som du linker bilde av så har den utløsermekanisme.

Det skrå staget på høyre side i bildet er utløseren. Ta en ståltråd fra nedre ende av staget og gjennom ett hull inn i båsen, fest åtet.

Når byttet drar i åtet/ståltråden bikker staget innover, øvre tverrstag frigjøres og lemmene faller ned.

Tips: fest ett lite flagg i ett av de lange stagene fra lemmene, da vil det vaie fint i topp når båsen er utløst og du trenger derved ikke gå i nærheten og forstyrre båsen for å se om den er utløst, for den skal kontroleres hver dag.

Håper jeg forsto hva du mente og at mine råd ble riktige så du kommer igang med fangsten. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da er det meste av fella ferdig...Skal montere utløser når denne kommer i posten:http://www.jegeroghund.no/produkt/feller-og-viltvarslere/slagfeller-og-utloser-til-bas/variabeln-utloser-til-bas....Nei,hvorfor trampeutløser...?...Tenkte å ordne en kombinasjon av vanlig utløser og tramp...

Snakket med en som mente at reven noen ganger bare gikk gjennom fella uten å røre åtet....Men,vi får se...

 

Forresten,bruker dere vanlige stålhengsler på døra??Eventuelt,behandler dere den så den ikke skal fryse??

Link to comment
Share on other sites

Prøver noen spørsmål til jeg...Da er alt untatt utløser på plass.

Tenkte å høre litt med noen som har mer erfaring angående utløsersystem,innforing av fella osv...Noen som har noen lure triks og knep??

 

Ting jeg har fått hørt til nå:

Viktig at fella står jevnt med underlag,unngå trapping...

Kamufler gulvet med mose,kvist,barnåler...

Sett inn en boks surstrømning!

 

Flere lure tips mottas! :Delei4p.jpg110m6tt.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...