Jump to content

Portugisisk pointer?


fredrik

Recommended Posts

Hepp!

Jeg har lenge lett etter den perfekte jakthunden, og har lenge sett på pointer nå. Men kom i dag over portugisisk pointer... Er det noen her inne som har erfaring med denne rasen?

 

Jeg vil ha en stødig fuglehund som og er en topp familiehund. I så måte er jo den norske pointeren perfekt, men for å være ærlig syns jeg denne portugisiske var et hakk penere rent estetisk. :) Ikke det viktigste, men tas med i betraktningen... Men viktigst av alt; hvordan gjør denne seg i det norske fjellet etter rypa, og i skogen etter skogsfugl?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med rasen. Men anbefalder deg likevel å velge av raser vi har her i landet, som har bevist og beviser at de egner seg til norsk fuglejakt. De raser som egner seg, ER allerede her i Norge!

 

Å velge en eksotisk hund er ikke det jeg anbefaler, hvis du skal ha det til ditt formål. I tilegg har du tidligere nevnt andre bruksområder, som taler ennå mer for en vanlig pointer, eller en vorsteh.

Link to comment
Share on other sites

Tjo. Etter litt googling finner jeg at det faktisk er en del som benytter denne rasen med stort hell i Norge. Men er vel en grunn til at den ikke er mer utbredt. Er og vanskelig å vite at man får en "bra" hund når miljøet er ikke-eksisterende. Og så vidt jeg skjønner finnes det ikke en klubb tilsvarende NPK som godkjenner kullene..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...