Jump to content

Ny sekk....


Tosse

Recommended Posts

Hei! Må kjøpe ny sekk til hjortejakta i høst. Kunne tenkt meg en sekk på 90-120 liter. Har sett litt på norrøna para rainger og bergans alpinist. Er det nokon som har gode/dårlige erfaringer med disse sekkene? Er det nokon som har tips til andre gode sekker, takker eg for tips:)

Link to comment
Share on other sites

http://www.eberlestock.com/Packs.htm" target="_blank

 

Har selv gunslinger 2. Beste sekk jeg noen gang har eid. Fin til dags turer, men blir litt liten for lengere turer. Neste sekk blir en G4 operator.

 

Mange mener disse sekkene er for tunge. Personlig synes jeg ikke det, og sekken er så solid som det er mulig og lege en sekk og jeg bruker min brutalt uten og ha fått noe skader/slitasje på den. Den er også meget behagelig og bære pga den gode polstringen på nedre og øvre del av rygg. Våpen futteralet er bare helt genialt.

 

Vi har vel to importører av Eberlestock her på berget, men husker ikke hvem. Jeg bestilte min rett fra Eberlestock.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal du bære tungt vil jeg anbefale Norrøna Recon Pack, selv om egenvekten er høy. Ekstremt god bærekomfort. Har prøvd Eberlestock Dragonfly, men den kom ikke i nærheten. Winge (importøren) er ikke kjappest på å få inn ting fra USA, så jeg gadd ikke vente på tilbehør og solgte sekken.

Link to comment
Share on other sites

Til jakt hvor det er overhengende fare for å måte bære dyr langt skjønner jeg ikke hvordan folk kommer unna pakkrammesekker.

Mulighet til å henge små dyr rett på sekken. Ramme til å henge våpenet på.

Kjøpte selv Norrøna Recon Pack, den er tung ja, men den og Bergans Powerframe ble de jeg reelt kunne velge mellom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...