Jump to content

Ruger 1022 tactical i hus, la morroa begynne!


brendjord

Recommended Posts

Detta blir en tråd hvor jeg deler mine erfaringer med Ruger´n, og ikke minst, kan be om tips/triks og råd:)

 

for litt siden kom det 2 stk Ruger i hus.

-Ruger 1022 Tactical VLEH

-Ruger SR22

 

Har fått meg noen runder på banen og fått testet litt forkjellig ammo. ammoen som ble testet var RWS SUB HP, Eley HP og Fiocci sub.

 

Testdag:

-sol, ca 22 grader

-svak vind(ca 1-2m/s)

-skutt på 50m

-skutt med demper

-skutt med tofot, liggende

-"feltbane" hos svigers

-løp fikk ei runde med bore-snaken mellom hver ammo type.

 

blir å ta en runde til med Eley og RWS da disse samlet best. blir da også å strekke holdet ut til 100m just for fun:)

 

658737BF-EE46-4CE3-9F9E-45574D8DA163_zpssptydsxi.jpg

 

9957C535-2864-4896-9FE1-40949B7C3268_zpsaudgry89.jpg

 

9D4B2406-8776-440A-B891-C332C14AF205_zpsxv48gr6y.jpg

 

ACC59DB1-67B0-4E88-B6E7-EA031EEFE73F_zps4jnezwlx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lider stadig valgets kvaler når det kommer til avtrekkere......høyest på ønskelista står KIDD men de er umulig å få inn i landet:(

 

 

Men, kom over en annen på midway. Prøver å finne noen som har en review på den, men finner ingen. Noen her som har testet følgende:

Power custom grand master trigger assembly, se link under

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 14141B49CB

Link to comment
Share on other sites

fikk tak i en brukt(kun gått 100 sk) :) den er levert posten i USA så får bare håpe de slippern ut og ikke snuser i eska.....:)

 

i tillegg er det mulig jeg får tak i et KIDD "trigger job" sett......så havner alt i postkassa mi så ikke se bort ifra at "trigger job" settet havner på annonse sidene her:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Liten update

 

KIDD trigger'n straks i hus. Måtte sende inn "kvittering" på kjøpesummen og beskrive innholdet i pakken. Hadde en hyggelig prat med tollkontoret og de regnet med at den var i postkassa mi neste uke:)

 

 

Neste oppgradering på lista er en Titan 1022 stokk(straks firmaet fikk godkjenning for å sende til europa)

Link to comment
Share on other sites

will do

 

snakket med firmaet på RFC, samt prata litt pr mail.

de driver å skaffer de papirene som trengs for å kunne shippe denne ut av landet og mente at de ikke skulle være noe problem:)

de skulle holde oss oppdatert straks dette var mulig:)

 

samt, at prisen virker særdeles hyggelig! den prisen som er på nettsiden deres nå er en "introduksjonspris" kun for å få satt igang salget av stokken(som skal være leveringsklar ila august), men prisen skulle ikke bli så veldig mye høyere etter at den er sluppet:)

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut som rugern holdt seg orginal lenge ;), blir vel bare kassa som sitter igjen etterhvert..!?

 

 

ja..........trodde jeg skulle holde ut lenger:) lekte endel med lego som guttunge, og rugern er litt "lego" for voksne:)

 

har planer om å skaffe meg noen brukte ruger deler for å hive inn i et Nordic comp chassie også.

har funnet ut at å sitte å lese/kikke på Rimfirecentral er skadelig for lommeboka.......havesyken bli stor:)

Link to comment
Share on other sites

Magasinene fungerer bra de også, ingen grunn til å skifte dem ut 8)

 

 

liker faktisk 10sk magasinene best. tenkte jeg skulle kjøpe inn et par Alangator couplers og noen mags fra ebay:)

 

 

erfarte at når jeg skyter meg RWS sub HP trenger magasinene en kjapp puss ved jevne mellomrom grunnet at RWS ammoen er satt inn med med masse fett(mer enn Eley sub iallefall) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

vekta 1,4kg. siden jeg har rugern med heavy barrel er jeg spent på hva total vekta blir.

straks stokken er i hus skal jeg gi den grundig testing og dele det her(med bilder åff kårs)

 

hadde vært artig om det hadde vært noen i Rena(hedmark) teigen som også har litt spesielle rugere. kunne ordna en samling og testa hverandres våpen:)

 

 

 

 

ellers så hadde det vært frekt med en atlas bipod....men tror børsa er dyr nok som den er.....foreløpig:)

finnes det noen kur mot denne "havesyken"? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Kjipt : :trist: Klarte ikke å vente lenger med ny stokk, så har bestilt meg en Archangel Target deluxe fra midway, regner med at jeg får den og resten av delen jeg har bestilt innen slutten av neste uke. så bare å ta turen opp til evenstad i slutten av nov hvis du vil prøve timney avtrekk og slikt :)

Link to comment
Share on other sites

Lover bra! Håper bare jeg har stokken før jeg reiser oppover igjen neste fredag..

 

Du får poste med en gang du hører noe fra de! hadde vært greit med en aktør til som har mulighet for å skaffe deler til rugern!

Hvordan ser Børsa di ut nå egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...