Jump to content

Kjøpe brukt beretta hagle?


Saro

Recommended Posts

Hei!

Vurderer litt om jeg skal kjøpe meg en brukt beretta 686 sp1.

Lurer på hvor mange skudd levetid en kan ha? Den er gått 7000 skudd. Jeg synes såklart d hørtes mye ut på 2 år, men jeg har jo vært svært lite på leirdue banen, så for en aktiv baneskytter er dette kanskje ikke så mye?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Hei,

 

Jeg har både en 682 og S56E, sistnevnte er fra 1971 og den bruker jeg til jakt. Den ble boret opp til modified fra full og trykktestet til stål, uten problemer. Det sier noe om Beretta kvaliteten.

 

Med 682´en har jeg skutt mellom 30-35k skudd. Det eneste jeg har gjort, foruten vanlig vedlikehold/pussing, er å bytte om på "ørene" som løpene henger på. Disse kan også erstattes med større "ører". Det er nettop dette som er så fint med Beretta og de litt dyrere haglene. Man kan få byttet ut alle slitedeler hos de fleste børsemakerene. Min 682 hadde 17k skudd på samvittigheten, før jeg overtok den og den er like fin i dag.

 

Du bør selvsagt se på stokken at det ikke er sprekker. Sjekke løpet og kammeret for rust og skader, samt sjekke at det ikke er noe slark (det kan som sagt oftest fikses lett) og at chokene går an å få ut. Så lenge alt ser greit ut, så er en 686 en knallbørse - lykke til !

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg er i utgangspunktet ute etter en Beretta 686 SP I, men kan få kjøpt en pent brukt 686E Sporting med 71 cm løp.

 

Hagla skal brukes til jakt samt til trening på bane (ikke konkurranse).

 

Noen som vet hva som er forskjellen på disse to modellene, og om 686E-hagla egner seg til jakt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...