Jump to content

308w tomhylse vrir seg


pelsn

Recommended Posts

Ser ut som om den slår borti kikkerten eller utkaster åpningen på veg ut. Har du sett hvordan mg-3 hylsene ser ut etter bruk? Ikke noe farlig, bare en sterk ejektor fjær og eller lav kikkert. Har du merket problemer med att hylsene ligger igjen i kammeret også? Isåfall er det garantert att noe "er i vegen" for hylsene på tur ut.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tar du imot hylsene når du drar ladegrep etter å ha skutt, eller drar du kjapt ladegrep sa hylsene flyr en meter eller to?

Jeg får disse små bulkene på hylsene mine innimellom, men det er kun når jeg fyrer av noen kjappe serier, og ikke bryr meg med å ta imot hylsene pent og forsiktig for å legge de

i boksen å spare de til omladning. Når jeg skyter litt kjapt så flyr de en meter eller to når jeg drar ladegrep, da hender det de treffer betong gulvet med hylse munningen først på

standplass, og noen av de får litt små bulker. De små bulkene dær burde fint rette seg ut igjen når du drar de gjennom diene i ladepressa :)

Link to comment
Share on other sites

for dårlig puss av kammeret er en mulighet, men lite sannsynlig. Den andre er att hylsa er for lang/stor (ikke trimma ned til 51mm før lading, eller skutt fra ett annet våpen og bare necksiza.). Det er nok ikke selve kula som tar borti noe når du har 71mm O.A.L. Så sjekk ett par hylser som er fra samme våpen og du har resiza, kamrer ikke dem må du kjøpe kulehammer og begynne å banke løs (eller skyte de i ett våpen med litt romsligere kammer)). Den andre tingen er jo å pusse støt bunnen på bolten, og pusse kammeret for eventuell oppbygning av sot/messing/fandens oldemor og fusel ;-)

Link to comment
Share on other sites

her har du SAAMI specs på .308win http://en.wikipedia.org/wiki/.308_Winchester mål lengde og diameter med skyvelær så skal det være mulig å se om noen er overdimensjonerte. hadde selv ei patron som var skutt i mitt eget våpen, helpressa og ikke ville kammre (med det gikk til slutt :twisted:). Har du hatt problemer med annen type ammunisjon i den rifla? pressa kan jo være setti opp og ikke justert 100% riktig.

Link to comment
Share on other sites

Rifla har ikke problemer med noe annen ammo, så det er nok ladeprosessen som det er noe galt med. Målte hylsene, og de lå på 51,13 pluss minus noen hundredeler, så da er de ikke for lange hvertfall. Utvendig hylsedimensjoner er og bra, så da er vel ikke halsen presset nok tilbake kanskje..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...