Jump to content

Nytt tilskudd til familien :)


Norwegianwoods

Recommended Posts

Takker :)

Det var en lett fødsel :mrgreen:

 

Og hun er utrolig lett å ha med å gjøre med tanke på at hun akkurat har kommet til et nytt hjem og er borte fra mor og søsken.

Har en veldig god følelse på at hun skal bli en bra familiehund.

Så får vi se hvor bra jakthund jeg kan hjelpe henne til å bli.

 

Jeg har tenkt å bruke henne til ettersøk og jakt på elg, hjort og villsvin.

Skal fokusere på henne som bandhund først, og så får vi se hvordan hun evt. fungerer som løshund etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye :mrgreen:

 

Sikkert mange rare tips å få men er her et vis du er interessert :

 

Ha hunden så MYE løs som mulig nå når den er liten :winke1: . Da vil den venne seg til å gå løs og overgangen til å gå løs som eldre hund blir mer naturlig. Jeg tror det er meget viktig er at han får mest mulig miljøtrening som en løs hund der han kan utforske og sjekke ut omgivelser som løs istedenfor å lære å gå i bånd som liten, dette vil gjøre han veldig trygg i alle omgivelser senere i livet når den er løs. Det er i de 3-4 første mnd du har den at du skaper en trygg hund som takler alle miljøer og situasjoner :) Det sitter igjen litt instinkt fra Ulvene med det at ALT som Ulv valpen ikke møter eller blir presentert for innen den er 3-4 mnd vil den bli skeptisk mot og holde avstand fra, dette er ren instinkt for å overleve. Det er litt slik med hunder og, så bruk den lille tiden du har på å presentere valpen for andre valper, hunder, våpen, skudd på avstand, skudd, skog, bysentrum og alle andre ting du måtte komme på som hunden en gang vil treffe på i voksen alder som du ikke vil at den skal være skeptisk til 8)

 

Det å gå i bånd kommer naturlig etterhvert uansett

 

 

 

Lykke til videre :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...