Jump to content

338LM godladning


Guest sunshineman

Recommended Posts

 

 

 

 

 

Ser bra ut.. Hva måler senter senter?

Håper du har mye 570 liggende.. :-)

 

Vet ikke helt mål på senter på denne

Men det går omtrent likt på papp.

Har 570 til ut året jaffal ;-) sksl teste ut noe N170 snart også

N 570 kommer for salg i aug sies det

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som 25mm-ish, 20 på en god dag Ikke episk bra, omtrent som de gode ungene skyter med diopter og reim :wink: Er vel ikke uvanlig å se folk skyte slik knestående heller... Men bra - er det slik hele tida så holder det til alt.

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Problemet med 338LM og presisjonstesting er at knapt nok noen er så gode til skyte at de klarer å skyte den 5 skuddssamlinga på 5-6mm som rifle og ladning gjerne er gode for.

Så man rører rundt og tester og skyter slik som det der. Eneste man egentlig finner ut er at enten rifle eller skytter er middelmådig - og det er ikke noe gøy syns jeg iallefall.

 

Så jeg fikk en lys ide og slutta nesten helt å skyte 338LM på 100m, eller under 5-600m egentlig - det er jo tilnærmet poengløst uansett. Selv om det noen ganger er helt ræva når jeg prøver. Bruk den ladninga du har på langhold og er du fornøyd så fortsetter du. Om ikke så prøver du ei litt forskjellig. Eller skyt en "stige" på 3-500m, eller en "sinuskurve" på 100. Men begge de to metodene, særlig sinusen, krever meget bra arbeid fra skytter for å konkludere, samt ei rifle som ER presis, og det vet man ikke på forhånd alltid - så ofte så konkluderer ikke de testene noe mer. Men om de gjør, så bruker en færre skudd.

 

En annen ting er at du nok har en god del å gå på med 90gr bak 250gr. Tipper du kan iallefall opp til 95. Men om det har noen hensikt?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Helt sant M67. Takk for innspillet

Skyter for det meste med 308 men synes 338 kaliberet er artigt å utforske. Har liksom * forelsket* meg i dette kal :mrgreen:

Har 2 rifler i 338 Lm og de blir på våpenkortet ;-)

Link to comment
Share on other sites

2 ja, no shit. 338 gir jo uansett god trening i å mestre rifla, om en kan motivere seg til å betale for det. Jeg pakka just 20 skudd i skytebaggen, oppskyting i morra, og ja - jeg digger også de digre patronene.

 

Forøvrig, inni menyene så finner du denne sida:

D950BB60-E0E2-4303-8151-8237A0481B9C_zps70zs8g7n.jpg

"Diameter" er senter - senter. Man kan også stille monitoren så den viser senter senter på anvisingsskjermen, men her og nå husker jeg ikke hvordan.

 

Serien over ser slik ut på "framsida":

B3DA568B-3E73-4409-9ABD-A1E547A3CF72_zpsgzhadevr.jpg

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

jeg testa nettopp 95grs N570 bak ei 250grs SMK.Det ga ikke mer enn 915m/s med 32" pipe så 90grs er nok en ganske rolig ladning.

Ja den er rolig.

Hvordan ble presisjonen på din ladning da?

Link to comment
Share on other sites

Ser litt bedre ut den monitoren du bruker der.

Liker helst å skyte på papp da det gir meg en bedre * følelse* en data egentligt.

Skal lade opp noen grs neste gang og teste ut.

Har bare 250 grs kuler nå for øyeblikket

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...