Jump to content

Blaser R8 løp 338LM ?


OnklMartin

Recommended Posts

Får vel 338 lm til tactical 2, men om den passer på r8 er vel heller tvilsomt. Jeg ville kontaktet blaser og forhøre meg, du kan vel få custom løp til r8'en. Hvis du går den veien, gi gjerne beskjed om hva svaret er.

Link to comment
Share on other sites

Kontakt Blaser og spør dem om de vil lagre et slikt løp til deg! Det blir så klart en ekstra bestilling med tilsvarende kostnader. Dersom de ikke gjør det, så henvender deg til Waffen- Beer i Kempten (Tyskland). Han har i hvert fall lagret slike før. Lykke til! :-)

 

Sent fra min GT-I9105P via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail til blaser nå. Har en kollega fra Danmark som sa det var hyllevare i det flate landet, men har vanskeligheter for å finne noe større om det på internettet. Poster svar fra blaser her så fort jeg får tilbakemelding.

 

Men hvis noen andre har noe å legge til, så sleng inn et svar her ;)

Link to comment
Share on other sites

Løpsdiameteren på LMèn(ved innfestingen), er større enn i pangen din. Styresporet etc forsjøvet i forhold til "normalen".

Men, det er mulig å "mekke" en hybrid, ut fra ett løpsemne, selv med "den" låsingen.

Link to comment
Share on other sites

338 edge er ein mulighet, men du sku hatt lengre magasin. Eg bruker 97mm som coal i 338 lapua med 300 gr berger. Men eg har 100mm magasin 8)

338 edge er ganske fin. 96gr N570 gir 911 m/s med 300gr Scenar i min børse. Jeg hverken så eller følte ingen tegn til høyt trykk på denne, men det er trolig ganske høyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
På 10.6.2014 den 11.26, OnklMartin skrev:

Fikk svar fra Blaser i dag:

 

Hello Mr Hansen,

 

we don’t produce a barrel in .338 Lapua Mag for the R8 since the overall length of the ammunition is to long for our magazine.

 

Best regards

 

Bernd Fleischmann

Gammel tråd, men selv nå som de produserer 338LM-barrels er det faktisk billigere (og mer praktisk) å få Rafdal til å lage et muffesystem på en gammel R8-pipe (denne blir skrotet) å montere i et nytt løp. De tar ca. 10k totalt for å montere inn ei 32" Lilja-pipe eller rundt 8500 for ei 27" + at du må stille med et originalt Blaser R8-løp. 

Har nå fått 510 Førland, 338LM og 300BLK på samme gamle R8-pipa til en brøkdel av prisen (for ikke å snakke om at man ikke får 510før eller 300BLK til R8) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...