Jump to content

Papp til rullekrymp?


J.E.Hagen

Recommended Posts

Rullekrymp i kal.12 er noe man skal i gang med. Har verktøyet og litt komponenter, men ikke 70k :-o

 

Et bilde hadde vært fint. Er de 3.5mm tykke så minner det vel mer om forladning/wads enn det man legger på toppen under rullekrymp?

Har liten tro på at slike utgår på dato. Er interessant både til sub-ladning og svartkrutt tenker jeg, bruk avhenger av tykkelse og materiale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med vi snakker om produkt som noe av det på denne siden:

http://www.ballisticproducts.com/Cards/products/665/

 

Hvis tykkelsen er en mm eller så, egner det seg som overshot card.

 

Hvis tykkelsen er 3.5 mm er det kanskje mer aktuelt å bruke som wad i lette ladninger, evt flere over hverandre hvis man har 70 tusen :)

 

Jeg har skaffet meg noen hundre slike skiver til å eksperimentere med, finner vel da ut hva jeg kommer til å bruke på sikt. Venter på kronograf før det blir noe aktivitet, har den i bestilling.

Så jeg har vel det som skal til for å komme i gang, men hvis du vil sende vareprøver i en konvolutt kan jeg definitivt sende PM med adresse :D

 

Hvis HS Precision eller Silentshot leser denne tråden, kan de mye mer om bruken av forskjellige komponenter til haglelading.

Link to comment
Share on other sites

Dette er pappskiver som legges oppå kruttet i hylsen, oppå denne platen settes filtforladningen, og en ny pappskive. Haglene fylles i, og en ny tynnere (ca. 1,5 mm) pappskive legges over hagelladningen. Patronen settes i rullemaskinen og sveives en 10-25 ganger til rullekrympen ser fin ut. På den fremste pappskiven skrev vi vanligvis hagelstørelsen så vi hadde noe å gå ut ifra.

 

Generalen

Link to comment
Share on other sites

Detta är komponenter för att ladda blyhagel på gammalt traditionellt vis,

Nitro card håller någorlunda tätt fr krutgaserna vilket inte den nästa komponenten

gör Som oftast är en tjock fibertätning , eller en sk diana wad " fiber kork fiber"

 

Helt rätt grejer om man har en fin Engelsk sida sida eller dyligt förkrigsvapen

Med stark trångborrning, dock inget för den laglydige Nordmannen :mrgreen:

 

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Er selvfølgelig mulig som slb skriver at 3.5mm er trykt på skivene for å indikere haglstørrelse, slik at man kan se dette på en ferdig ladet patron. Hvis skiven brukes med rullekrymp og man passer på å få teksten ut, altså :-)

Hvis tallet ikke viser til skivens tykkelse, kan sånne skiver være alt fra 1 mm til 15 mm tykke.

 

Akkurat tykkelsen på skivene kan du sikkert verifisere, Hagen? Ta et skyvelære, en linjal eller et målebånd - og hold opp mot siden av en av pappskivene... å runde av til nærmeste hele mm er mer enn nok presisjon :)

Link to comment
Share on other sites

Da snakker vi om et produkt tilsvarende dette.

Kan være interessert, når jeg får gjort noen prøveladninger i løpet av sommeren og ser hvilke komponenter jeg trenger. Beklager at jeg ikke kan si jeg tar dem med en gang, det er bare for fullt i huset til å ta inn ting jeg ikke vet jeg får bruk for :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...