Jump to content

Jurist Elverum, våpenkontoret. Klage/anmeldelse vurderes.


Beretta20

Recommended Posts

Vi er en del som har opplevd at en jurist på våpenkontoret i Elverum tolker regler og lover på sin egen måte. Ærlige og redelige jegere/skyttere blir fratatt våpenlisens på de rareste grunnlag. Flesteparten er skremt til taushet og tør ikke klage til POD.

 

På vegne av disse og meg selv inkludert, ønsker vi å anmelde vedkommende til Spesialenheten og klage til POD på måten juristen oppfører seg og hva han gjør. Så vidt meg bekjent gjennom kontaktpunkter er juristen allerede anmeldt for et alvorlig forhold på Hamar til Spesialenheten. Dette er angivelig en alvorlig våpensak. Info mottas med takk, gjerne anonymt på innboksen.

 

Da det er flere tjenestemenn på denne siden ønsker vi ikke å opplyse for mye, men ber alle som har info/opplevd det samme om å ta kontakt. Jeg garanterer at ingen navn blir lekket til utenforstående.

 

Har du opplevd denne juristen som ikke er i familie med [....], bes du vennligst ta kontakt. Vi vet at det er mange der ute som sitter frustrerte og irriterte på å ha mistet våpenkortet og rett til å inneha våpen på juridiske tynne vedtak og tolkning av lovverket og som ikke har økonomi eller tørr å gjøre noe i frykt for represalier. Kjenner selv til to tidligere Lensmenn som har fått inndratt våpenkortene sine og stemplet som upålitelige etter over 40 år i etaten.

 

Kan også formidle kontakt til de som trenger dyktig advokatbistand i våpensaker der våpenkort har blitt tilbakekalt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...