Jump to content

Colt Match Target 22lr


jland

Recommended Posts

Eldstemann (86 år) i jaktlaget tok forbindelse med meg her om dagen for å høre om jeg kunne hjelpe ham å bli kvitt en pistol. Full av nysgjerrighet reiste jeg opp dit og fant ut at han hadde en Colt Match Target i 22lr. Pistolen var i følge ham importert fra USA av en tidligere eier på 40-tallet.

Selve våpenet er funksjonsdyktig og ser på tross av alderen relativt bra ut. Jeg har ikke skutt med pistolen ennå, men den virker til å være av solid kvalitet.

Vi ble enige om å velge en av de tre understående handlemåtene:

1: Jeg overtar pistolen, forutsatt at politiet syntes det er greit at jeg får enda en pistol

2: Pistolen leveres inn og destrueres

3: Våpenet selges til en forhandler eller andre som har kjøpetillatelse.

 

Spørsmålet mitt til dere der ute er et anslag på hva noe slikt eventuelt er verdt? Jeg ville i utgangspunktet tippe noen få hundrelapper, men for alt jeg vet kan det være verdt betydelig mer. Tror dere det er noen forhandlere som er interessert i å kjøpe pistolen?

Link to comment
Share on other sites

Eldstemann (86 år) i jaktlaget tok forbindelse med meg her om dagen for å høre om jeg kunne hjelpe ham å bli kvitt en pistol. Full av nysgjerrighet reiste jeg opp dit og fant ut at han hadde en Colt Match Target i 22lr. Pistolen var i følge ham importert fra USA av en tidligere eier på 40-tallet.

Selve våpenet er funksjonsdyktig og ser på tross av alderen relativt bra ut. Jeg har ikke skutt med pistolen ennå, men den virker til å være av solid kvalitet.

Vi ble enige om å velge en av de tre understående handlemåtene:

1: Jeg overtar pistolen, forutsatt at politiet syntes det er greit at jeg får enda en pistol

2: Pistolen leveres inn og destrueres

3: Våpenet selges til en forhandler eller andre som har kjøpetillatelse.

 

Spørsmålet mitt til dere der ute er et anslag på hva noe slikt eventuelt er verdt? Jeg ville i utgangspunktet tippe noen få hundrelapper, men for alt jeg vet kan det være verdt betydelig mer. Tror dere det er noen forhandlere som er interessert i å kjøpe pistolen?

 

du har ikke bilde av den? googlet litt rundt og fikk intrykk av at pris varierer litt med alder.

mtp årstallet du nevner denne er fra er denne fra "series one". sjekk denne linken, en som stiller noenlunde likt spørsmål og kan gi et intrykk av pris(dette er vel og merke en side fra usa så vet ikke om prisene der kan være relevante her).

http://www.gunvaluesboard.com/i-have-a- ... 66030.html

 

er jeg helt på jordet beklager jeg:)

Link to comment
Share on other sites

Var jo en fin gammel pang, tror dessverre ikke verdien er så høy da etterspørselen ikke er der, og vi dessverre ikke kan kjøpe våpen bare fordi vi har lyst. Vil tippe det går an å få 1000-1500 men ville prøvd å beholde den selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...