Jump to content

Erfaringer med firmaet Waffenexport24 ?


Cutlass

Recommended Posts

Har vært i kontakt med firmaet Waffenexport24.de ( http://www.waffenexport24.de/" target="_blank ) angående export/import av brukt rifle fra Egun.de til Norge via selger som ikke sender til utland.

De sier at dette er null problem, og at de tar mellom 160 - 200 Euro for dokumenter og export til Norge.

 

 

Slik eg har forstått dette, kjøper eg f.eks en rifle på Egun, og etter å ha betalt så ber eg selger om å sende rifla til Waffenexport.

De fører rifla over på sitt firma, og eg skaffer vanlig våpensøknad (med påførselen "import") som eg sender til Waffenexport med deres navn som selger.

 

Deretter kommer riflen i mitt eige.

 

Er det virkelig såpass greitt som det virker som ?

Link to comment
Share on other sites

Virker greit.

Ikke akkurat gratis men en mulig løsning.

Det eneste problemet er hvis firmaet kneler

i det tidsrommet de oppbevarer våpenet.

Husk at det er ditt ansvar å få våpenet inn i Norge

og avklare om det faktisk kan eksporteres.

Hør med Waffenexport24.de før du kjøper.

Eventuell garanti er fremdeles hos selger og

ikke hos de som ordner papirene.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Av er faring er det vanskelig og tar lang tid i Tyskland. De er under et usedvanleg strengt regime, en arv fra 2. verdenskrig. Alle nasjoner kontollerer våpenhandel, men i litt varierende grad av strenghet. Arven fra 2. verdenskrig er således ikke gunstig for våpeneksport fra Tyskland.

 

Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle (BAFA) in Eschborn er organisasjonen din tyske selger må få godkjennelse fra. Anslått tid for behadnling er ca 8-10 uker, basert på erfaring. Og selv ikke norsk departemental hjelp og støtte (FD og UD) hjelper. BAFA er BAFA og de jobber på sin måte. Punktum.

 

Du må kunne dokumentere et klart behov for våpnet eller våpendelen. år det er sagt gjelder reglene alle militære produkter fra kikkerter, datamaskiner, produksjonsutstyr av ymse art, IR systemer og anti IR systemer og mye mer

 

Lykke til, jeg hadde sett meg om andre steder

Link to comment
Share on other sites

Det eg har skrevet er grovt sett det eg har fått til svar fra Waffenexport24 når eg forespurte de om å gjøre en slik handel.

 

Har bedt dem å detaljere prosessen til meg nå i siste mail, så får vi se hva de sier.

Dersom de er en slik voldsom risiko med dette, og regelrytteri, så spørs det om eg orker... :problem:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var fremgangsmåten dette foregikk på da Brassy? Svar gjerne på PM om du helst vil det.

 

Hassel: selv ved bruk av slike firma? Eg spesifiserte ikke at Norge ikke er medlem av EU når eg snakket med Waffenexport24, antok bare at de visste dette..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...