Jump to content

Sovepose 3-sesongs - i USA (Cabelas)


AndersH

Recommended Posts

Hei

 

Reiser til statene i juni, og skal handle inn en hel haug med utstyr jeg trenger, deriblant sovepose til meg og madamen. Har fryktelig liten erfaring med soveposer, så tenkte å høre her om noen tips.

 

Soveposen kommer til å bli brukt i telt/åpen himmel/tarp fra vår-høst og på hytteturer når det trengs.

 

Kom over den her på Cabelas hjemmeside som har høstet mange gode anmeldelser: http://www.cabelas.com/product/Camping/Sleeping-Bags|/pc/104795280/c/104770080/Cabelas-Mountain-Trapper-Sleeping-Bag-2013-Model/1312583.uts?destination=%2Fcatalog%2Fbrowse%2Fsleeping-bags%2F_%2FN-1100675%2B10005237%2FNe-10005237%3FWTz_l%3DUnknown%253Bcat104795280%26WTz_st%3DGuidedNav%26WTz_stype%3DGNU&WTz_l=Unknown%3Bcat104795280%3Bcat104770080

 

Men den ser jeg har 0F i temp-rating som omregnet til C blir -17. Vil dette bli litt "overkill" og vil ende opp som en svettesekk på lune sommernetter, eller er det greit å kline til med en som dette som tåler litt temperatur?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke noe om hvordan tempratingen som Cabelas opererer med er, men når jeg ser på konstruksjon så tviler jeg sterkt på at denne er særlig komfortabel i 17 blå. Det ser ut som en god gammeldags teppepose. Det kan være komfortabelt til hyttebruk, men er ikke så veldig egnet utendørs. Stort volum som skal varmes opp og vanskelig å snøre tett, slik at en fanger den varme lufta. Den var også fryktelig tung og klumpete. Greit hvis en skal bruke den på ei hytte en kjører bil til, men noe skikkelig drass dersom en skal bære den.

Link to comment
Share on other sites

Se på The North Face sine! Å i USA koster de over halvparten av hva de gjør i Norge!

 

Noe sånt feks? http://www.cabelas.com/product/Camping/ ... t104770080

 

 

Ser både cabelas og bass pro (begge butikkene skal jeg innom og lager nå handleliste) leverer NF-poser. Vil gjerne ha noe som holder lenge, og kan brukes i 3 sesonger. Vinterpose har jeg i grunn ikke behov. Men skjønner meg fortsatt ikke på det ratingsystemet i statene. Denne er 20F som er -6.6 C, men det får jeg ikke helt til å stemme

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...