Jump to content

Eksportere våpen fra USA


RadyrJakt

Recommended Posts

Hallo folkens.

 

Hvordan er stegene for å få eksportert et våpen fra USA til Norge? Jeg tror jeg har forstått det, arrester meg om jeg tar feil:

 

- Få riktige, og godkjente papirer for våpenimport, samt ervervelse av det gitte våpenet.

- Kontakte eksportørselskap over dammen, og betal det som må betales, og fyll ut papirarbeid.

- Sørge for at våpenet kan eksporteres ut fra USA og inn i Norge.

- Hvis våpenet er av type halvautomat, og ikke på godkjenninglisten, så må det avtales med Kripos at rifla kommer inn til de for godkjenning.

- Våpenet ankommer Kripos; Godkjent / Ikke godkjent.

- Godkjent: Våpenet kommer til deg på ervervgrunnlaget oppgitt, samt at våpenet havner på godkjennings-listen for halvautomatiske rifler.

- Ikke godkjent: Våpenet blir sendt tilbake, på søkerens regning.

 

Har jeg misset noe?

Dette er ikke noe jeg har tenkt til å prøve på, da jeg ikke har noe ønske om papirarbeidet for import/eksport, men er det mulig?

 

Og for guds skyld, la oss holde oss saklige.

Link to comment
Share on other sites

Vel, at et våpen som er importert til Norge etter avtale med politiet, i den hensikt å få det godkjent, skal destrueres som et ulovelig våpen hvis slik godkjennelse ikke gis er en litt spesiellt påstand. Har du noe grunnlag for å si at så er tilfelle, og at retur til opprinnelsesland er umulig?

Link to comment
Share on other sites

At våpenet blir sendt tilbake er på ingen måte gitt, det er da plutselig ett ulovlig våpen i Norge, og skal pr definisjon destrueres. Om annet kan avtales vites ikke.

 

Tja, når slike situasjoner som regel betyr no refunds, så er det vel like greit. Formålet hadde vel vært å få våpenet på godkjenningslisten, og får man ikke det så kan man jo like gjerne ha en plombert utgave på veggen. :lol:

 

 

Vel, at et våpen som er importert til Norge etter avtale med politiet, i den hensikt å få det godkjent, skal destrueres som et ulovelig våpen hvis slik godkjennelse ikke gis er en litt spesiellt påstand. Har du noe grunnlag for å si at så er tilfelle, og at retur til opprinnelsesland er umulig?

 

Det tenkte jeg også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...