Jump to content

Mer høydejustering salongrifle


Jowi

Recommended Posts

Har trålt diverse nettsteder, men har enda ikke funnet løsningen. Var ute å skjøt inn min nye anschutz 64br i dag.

Nullstilte den på ca 70 meter. Har lyst på justering ut til langt hold, men min Bushnell 10x40 har bare to runder (20moa) igjen oppover. Nedover er det hele 6 runder (60moa). Har bare funnet en nettside som selger 25moa skinne til 64`en. Og det ser ut som de verken sender til Norge, eller har fler på lager. Finnes det montasjer med tilt, som passer på 11mm sporet?

Eventuelt andre løsninger er også av interesse. Synes egentlig det er litt rart at kikkerten har så lite igjen i høyden. Flyttet den over fra ei Howa 308 som var innskutt på 100meter, og der var det også bare ca 20moa igjen i høyden.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har du prøvd dette firmaet?

 

https://www.diproductsinc.com/Products.aspx?CAT=3599

 

De sendte i alle fall til meg for en stund siden.

Skulle ha skinne til en Weirauch, fikk god hjelp til å finne den Anschutz skinna som passet.

 

Godt fornøyd.

 

R

 

Edit: Ut i fra ordrestatus på nettbuttikken deres, er det kanskje nettopp der du har sjekket.

Jeg brukte jetcarrier.

Send de en e-post, de var veldig rask til å svare.

Link to comment
Share on other sites

Hadde noe av det samme problemet med min Marlin 70PSS da jeg ville ha kikkert med hurtigfester.

Jeg fikk børsemaker Wear i Lågendalen til å fikse en løsning med overgang(hel skinne) fra 11mm til weaver og 40MOA(hvis jeg husker riktig) tilt. Det ble en kompakt og fin løsning jeg er godt fornøyd med.

Går ann å høre med ham hva han kan få tak i av skinner.

Link to comment
Share on other sites

Den skinna hjelper jo en del, men det er fortsatt 35moa igjen nedover. Finnes det ringer til picatinny skinne som det er bygd inn tilt. Ideen med og legge inn aluboks mellomlegg i ringene, tror jeg er en dårlig løsning. Kikkertrøret vil jo få ujevnt press fra ringene. Fremre ring står fast horisontalt på kassa, og kikkertrøret kommer ovenfra hvis man løfter det bak. Kan umulig være bra for kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problemet som deg med en Ruger 77/44 i 44 mag.Jeg trenger å få løfa kikkerten i bak kant for å nå lengre ut.Jeg har bestilt Burris offset ringer med 20 moa(10 i hver ring.Jeg har picatinny skinne.Skal du elevere kikkerten med shims må du ha nylon hylser som tikka optilock har for å ta opp høydeforskjellen ellers får du banan kikkert med merker og bøyd rør.

Link to comment
Share on other sites

SportsMatch leverer ringer med tilt annordning mellim 11mm festet og undersiden av ringen.

Jeg løfter en kikkert max 4mm i bakkant med disse ringene.

 

Kosta ca. 1000,- mener jeg og huske fra UK.

 

Dette er et billig og bra tips uten skinne.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Mange av kikkertene laget spesifikt for luftgevær har et veldig stort justerings område, er og mye bra opptikk tilgjengelig på grunn av field target konkuranser( http://en.wikipedia.org/wiki/Field_Target ).

 

Ellers så har kikkerter laget for armbrøst og et veldig stort justerings område men det er mindre og velge i og du finner neppe optikk så god som i kikkerter laget for field target.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...