Jump to content

Merket forskjell på 22vmr vmax kulene?


gammeljegern

Recommended Posts

Jeg mener bestemt den siste ladningen med amunisjon jeg kjøpte ekspanderer mye! dårligere en de jeg har brukt tidligere, har skutt rett igjenom 15 rever i vinter med det resultat att de alle springer 50-80m før de legger seg, sist vinter var det 2 gjenomskytinger og revene datt i smellen.(20st)

Skuddhold alltid fra 30-60m.

Andre som har erfart det samme?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har opplevd litt av det samme med V-max riktignok i 223 (55grn 970m/s), de revene skjøt i fjor ble stort sett skutt i filler (utgangshull størrelse cd plate). Jeg brukte ammo fra samme boksen i år men hadde ikke samme "splat" effekten på noen av de tre jeg skjøt i Januar, skuddplassering og avstand var ganske sammenlignbar med fjoråret. Tror egentlig ikke dette dreier seg om ujevnheter i V-maxen men heller små variasjoner i treff/bein etc. Dette er bare det jeg tror, jeg har ikke obdusert noen av revene :D fant faktisk igjen en V-max da jeg flådde en rev i år, restvekta var hele 20 grain om jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker godt att reven ligger på stedet etter smellen og det er derfor jeg i mange år har brukt denne kula i 22vmr men ble ikke som "normalt"i vinter, de sprang nesten alle en stubb med gode bogskudd, kan selvsagt være tillfeldigheter.

Er i utgangspunktet skeptisk til .17hmr på rev men ettersom jeg stort sett skyter opp til 60m har jeg nå også kjøpt en .17 for å prøve denne neste sesong, mulig den høyere hastigheten vil sikre att alle blir på stedet.....time will show.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...