Jump to content

Justerbar kolbekappe


Recommended Posts

Ta kontakt med produsentene og spør pent om de vil lage en til deg.

 

Model 7 er ikke den minst produserte rifla og det kan jo tenkes at en prototyp ligger klar.

 

Mvh

Jim114

 

Har snakket med både GRS og KKC. Eneste de kan levere er en som ikke er frest. Trur ikke jeg klarer å frese ut selv. Koster 2000kr hos børsemaker.

 

Derfor er spørsmålet om de jeg har linket til fungerer å sette på den eksiterende stokken jeg har. Remington standard stokk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er målet å få lenger kolbe, eller er det å kunne justere kolbekappa opp og ned i forhold til skytestilling? Hvis sistnevnte er tilfelle er det vel heller få som slår dette på pris og funksjonalitet:

1955_Kolbekappe_justerbar_Target_medium.JPG

http://skytterlinken.mamutweb.com/Shop/Product/Kolbekappe-justerbar-Target/2000301

 

Gummien er ganske hard, men det er også det eneste negative med den. Her får du høydejustering og justering av kappens vinkel uten verktøy. Justerer selv mellom skytestillinger under jaktfeltrunder. Helt opp ved sittende og liggende, og helt ned ved stående skyting. Vinkelen som passer meg best er så vidt jeg kan bedømme null, så den funksjonen bruker jeg ikke. Det innebærer at jeg bare så vidt trenger å vri på låseskruen for å skyve kappa i rett posisjon, for så å låse den igjen. Genialt.

 

Hvis du ønsker regulering av lengde er det strengt tatt ikke noen heksekunst å lage seg en mellomplate eller to som du skrur gjennom. Jeg er svoren fan av gjør-det-sjøl-metoden. I hvert fall når det dreier seg om ting som ikke trenger å gjøres vanskeligere og dyrere enn det er. Har du syntstokk; Kjøp en svart brødfjøl av plast på ikea og sag ut. Har du trestokk finner du sikkert en finerplate eller noe annet du kan sage til. Skal ikke store sløydkunnskapene til for å ordne det..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...