Jump to content

Ladedata på Barnes TAC-XP 9mm


nitroxside

Recommended Posts

Kjøpte meg ei pakke med 95gr tac-xp kuler. Men de er så sinnsykt lange. Har lada opp 5stk med 7gr N350. Men ser att krutt mengden her blir såpass mye att jeg ikke tørr å sette kula mer en 4mm nedi. Pga. Komprimering av kruttet. Og får da en col på 29,9. Litt i lengste laget magasinet. Kamring går helt fint( har laget noen dummy's). Har dere noen annbefaling på krutt som har litt mindre fyllingsgrad?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Skal være "innafor" på trykk kontra SAAMI, men er jo ganske nærme max, OAL er over standarden, mate 1 og 1 kule i halvauto er jo ikke drømmen? I tilegg risikierer du jo at hylsa ikke ligger skikkelig inntil med kanten, og kula går i løpet først, noen andre kan vel mer om de negative effektene og kan sikker utdype, du vil også få betydelig popcorn effekt vil jeg tro.

 

310/320/330 er alternativt krutt på så lett kule i 9mm, hva har du av krutt liggende?

 

Alternativt kan du gå til f.eks. 28.9mm oal og 6.1-6.5 N350

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Jepp, kan gå litt ned på kruttmengden. Men la meg i nederste sjikte med tanke på ladeboken og 95gr kule. Har bare N350 liggende til pistol. Hadde egentlig kun tenkt å lade til 357'n men tok med noen kuler til 9mm i samme slengen. :-) lada opp noen 115gr tsx i helga med 6.2gr N350 oal på 28.6. De mata fint og ikke noe problem. Men de 95g til Barnes var så sinnsykt lange... Sikker pga. De ikke inneholder bly.. Skal prøve å rekke innom å ta med meg en halv kilo med 320 i morgen. :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...