Jump to content

Skeiv mini


Lien

Recommended Posts

oppdaget når jeg skulle montere kikkert på minien at noe ikke stemmte, så jeg demonterte den igjen og siktet nedover løpet. selve løpet er rett, men jeg tror skjevheten sitter i fronten av kassa. Er det mulig å få rettet inn dette, eller må jeg justere på kikkertmontasjene? Traff jo blink med åpne sikter etter at de var skutt inn, men det ser jo helt latterlig ut med så skeiv kikkert.

DSC_0031_zps79114e86.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det har vært en og annen mini der den integrerte montasjen har vært maskinert skjevt(spesielt sporene på siden) og jeg regner med at det er en picatinny for montering i disse du har, det er som regel ganske lite gods i toppen av disse så det er nesten umulig og si om det er nok gods til at en børsemaker kan plane av toppen uten at det gir problemer i forhold til montering av skinne hvis det er dette som er problemet.

 

Hvis sporene på ene siden er grunner en på andre siden så kan det nødvendigvis være noe lettere og fikse problemet ved at en børsemaker freser sporene dypere.

 

På den adnre siden så har jeg lenge tenkt på og frese vekk original montasjene på min mini og bore og gjenget for og skru picatinny rett på kassa.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...