Jump to content

XXL Jakttårn


nettulven

Recommended Posts

http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/Diverse-jakttilbeh%C3%B8r/mackenzie-TS-03-Jaktt%C3%A5rn/p/1051126_1_Style

 

Denne du tenkte på?

 

Laget vårt kjøpte tre stk før jakta i fjor høst. Er rimelig sikker på at det er denne i hvert fall. Litt knot å få sammen, men de virker ganske solide og stødige. Det er med monteringsanvisning i pakka. Ikke monter tårnet uti skogen, men sett det heller sammen på veien, oppi tilhengeren. Det er mer enn nok skruer å miste i lyngen! Ellers er det ingen problemer med litt tyngde oppi de der, og helt greit med tanke på vind. Jeg ble i nærheten av sjøsyk av å sitte oppi der, men det var jo fordi tårnet fulgte treets bevegelser. Den tyngste på laget vårt er kanskje omlag 110 - 120 kg. Ingen problem. Bare begge beina på stigen er i bakken, samt at det er godt festet på stigen og rundt ved setet, er det helt fint å sitte der. Ganske behagelig faktisk. Men ha på antisklitape på trinnene. De blir glatte når det er bløtt/kaldt. Dessuten støyer det om du klinker børsa eller ramma på sekken borti når du klatrer opp. Når man først er på plass etter litt knot, går det fint. Bra med polstring. Bøyla foran kan vippes opp slik at en lettere kommer på plass. Denne bøyla er for øvrig også polstret på de vi kjøpte.

 

Jeg synes i hvert fall dette jakttårnet er verdt prisen, med forbehold om at det er samme slag som de vi kjøpte. Det ligner jo fælt da, med unntak av den manglende polstringen rundt bøyla på den jeg har linket til (det står at det er polstring der og, i annonsen).

Link to comment
Share on other sites

Beklager, jeg tenkte å legge ved linken :)

det er denne jeg mener :

http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... jakttilbehør/mackenzie-Jakttårn-12-fot-frittstående/p/1080244_1_Style

 

den er frittstående, men jeg ser for meg at jeg med mine 125kg, (det meste i biceps..he he ), vil kanskje slite litt i en sånn?

 

De har med vegger, eller uten, vist nok. Men jeg har ikke sett en enda, derfor lurte jeg på om dette er noe å satse på.. falle ned / ikke falle ned… osv

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...