Jump to content

a-tec moduldemper til 22 lr


montain

Recommended Posts

hei. jeg vurderer denne modul demperen fra a-tec.

kunne dere som har en slik hjelpe meg med noen spørsmål ang denne...

 

-hvor bra demper den i forhold til standard demper?

 

-kan den dempe standard ammo eller bare subsonic ammo?

 

-kan den dempe nesten like godt som en heldempet 22 lr? ( da tenker jeg med mange moduler på a-tec)

 

-hvor mange moduler anbefaler dere på a-tec for god demping?

 

-er a-tec moduldemper lett å rengjøre?

Link to comment
Share on other sites

Prøv om ikke søke funksjonenhjelper deg, dette har vært oppe før. Uansett her er mine svar.

 

1: Samme som A-Tec sin standard Rimfire demper når den er utrustet med 6 moduler (det den kommer med standard).

2: Begge deler, godkjent opp til 22Hornet (jeg bruker min med 8 moduler på 17hmr).

3: Skal ikke være så mye som skiller.

4: 6 til rifle (har prøvd 4 med sub amo uten at det skremte meg, men det blir mere lyd ja). Til pistol har det vært testet her på forumet, anbefalingen var 10 moduler event mere.

5: Peiser den under vasken og køler på med varmt vann (hold for enden og rist den litt), har jeg tid så demonterer jeg den og skyller ut nesten alt (vær forsiktig med O-ring og gjenger ved monteringen. Har ikke denne demperen på 17hmr under lagring, så dette er ikke noe problem (17hmr griser mye i demperen og det er ikke bra å få ned i kammeret). Med 22lr lar jeg demperne stå på, uten om etter vask (må tørkes).

 

Egne ekstra punkt:

6: CMM6 Rimfire er grise lekker og betydligt sponset av produsent i forhold til produksjonskostnad.

7: A-tec sin standard rimfire demper, demper like bra i 22lr med sub amo, og den er heller ikke stygg.

8: Standard rimfire veier 160g er 187mm lang, CMM6 rimfire er litt lettere og litt kortere med samme diameter (husker ikke tallene her og nå, men du finner de om du søker her inne. Jeg har skrevet de før).

Uansett hvilken, løp og kjøp (jeg har to standard og en CMM6 Rimfire). :wink:

Link to comment
Share on other sites

4: 6 til rifle (har prøvd 4 med sub amo uten at det skremte meg, men det blir mere lyd ja). Til pistol har det vært testet her på forumet, anbefalingen var 10 moduler event mere.

 

10 moduler??

 

6 som er std fungerer aldeles utmerket med min MKIII. Ase Utra som er den beste demperen jeg noensinne har hørt med 22lr demper litt bedre men det er veldig lite forskjell imellom de to. 10 må være overkill med tanke på lengde.

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

meget bra "vingemutteren"....en liten ting til. har lest litt om kapping av løp hær på forumet, men hvor mye bør jeg få den kappet? vet at 47 cm er min lengde på løp.

men hva er optimalt i forhold til en 22lr subsonic patron eller en standard patron?

burde jeg kanskje droppe å få kappet løpet???

 

grunnen til ønsket kortere løp er å ha den i jaktsekken.

 

det jeg kan huske fra tidligere tråder på forumet ga meg ingen eksakt fasit.

husker noe om at ca 32cm løp var optimalt, men dette utgår jo.

 

hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Som du sier, korteste mulige løp i dag er 47cm, og det er egentlig for langt. Nye våpenforeskriften legger opp til 40cm løp som minste, og det er fortsatt for langt (i forhold til optimal løpslengde) for 22lr (uansett amo).

Min CZ452 American i 22lr kommer til å bli kuttet ned til 40cm når dette blir lovligt, da den alltid brukes med demper (akkurat nå har den ca 50cm løp).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...