Jump to content

Meopta langholdskikkert?


Jorry

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal snart kjøpe meg et kikkertsikte beregnet for langholdskyting. Jeg har da sett litt på forskjellige kikkertsikter bla: Zeiss Concuest HD5, Vortex viper, ol. Jeg kom over denne meoptaen her om dagen og lurer på om noen har prøvd den til langholdskyting.

 

Denne her: http://sportsbutikken.no/default.pl?sho ... pageId=304

 

Jeg har kjøpt meg en Blaser R93 i 6,5x55 som trenger kikkert :)

 

Jeg har også en Zeiss 3-12 som jeg vil bruke under dårlig lys ol.

 

 

MVH: Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Grattis! :D Da får du et kikkertsikte med meget gode karaktere, så vidt jeg kunne lese om det i tyske tester. Dette er både egnet til ren langholdsskyting og til "vanlig" jakt pga. sine meget gode allround egenskaper. Prisen er vel også ingenting å klage på. Det blir bra det!

Link to comment
Share on other sites

Enig i det. Ville aldri utsatt meg for noe så forvirrende tatt i betraktning hvor mange bedre alternativer som finnes. Vortex Razor HD koster vel ca det samme, og har klikk og retikkel som samsvarer, samt retikkel i første billedplan, som gjør alt mye enklere over hele fjøla. Ikke noe å lure på egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det. Ville aldri utsatt meg for noe så forvirrende tatt i betraktning hvor mange bedre alternativer som finnes. Vortex Razor HD koster vel ca det samme, og har klikk og retikkel som samsvarer, samt retikkel i første billedplan, som gjør alt mye enklere over hele fjøla. Ikke noe å lure på egentlig.

 

Razoren koster vel 3300.- NOK mer, og resten går som vanlig etter smak og behag. Ikke alle har behov for FFP eller liker det heller. Om glass -/optiske kvaliteter i Razoren' er bedre eller like gode som i Meoptas sitt tviler jeg sterkt på.

Link to comment
Share on other sites

Har ett sånt, og er veldig fornøyd. Bruker selvfølelig en ball. app. Og da er det jo ikke noe problem. :D ( men hvis du skal delta i ett eller annet der du må beregne/gjette avstand, og korrigere underveis. Mil/mil/mil)

56mm gjør det og meget bra i mørke/ skumring, og retikkelet kan du dimme helt ned...og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...